A mobilpiac megfordult: míg korábban a vásárlók nagyobb tárhelyet, ingyen fülhallgatót vagy pár tízezer forintos árkedvezményt kaptak a prémium okostelefon mellé, ma már teljesen máshol van a hozzáadott érték.

Csücsmobilok és a biztosítás

Egyre több gyártó próbál úgy kitűnni, hogy a készülék mellé olyan szolgáltatást ad, ami jobbá teheti a felhasználók életét – a fizikai és lelki jóllétet is beleértve.

Ez a trend Magyarországon is kezd begyűrűzni. Alig egy éve, hogy a piacon feltűnt az első egészségügyi partnerség egy nagy gyártó és egy hazai egészségügyi szolgáltató között. Most egy még nagyobb lépés következett be a Samsung és az Allianz közös ajánlatával, amely egészségbiztosítással ajándékozza meg a legújabb Galaxy modelleket vásárlókat.

Már nem csak egy elegáns kijelző – hanem egy komplex egészségügyi csomag is

A 2025. november és december között futó promóció keretében a Samsung Galaxy S25, Z Fold7 és Z Flip7 vásárlói díjmentesen igényelhetik az Allianz Okoslelet egészségbiztosítási csomagot, amely:

• AI-alapú laborértékelést ad a SYNLAB Prémium Okoslelet vizsgálat segítségével,

• 1 millió forintos keretet biztosít bizonyos súlyos betegségek diagnózisa esetén,

• és 0–24 elérhető orvosi call centert is tartalmaz.

A prémium laborvizsgálat innovatív módon használja fel a mesterséges intelligencia erejét: a laboreredményeket több mint egymillió beteg több százmillió laborleletével hasonlítja össze a rendszer.

Ennek alapján becsüli meg 14 különböző betegségcsoport, köztük a szív- és érrendszeri megbetegedések, a cukorbetegség és egyes rosszindulatú megbetegedések kialakulásának a kockázatát.

A megelőzés mellett a védelem terén is extrát nyújt a csomag: az egyéves időtartamra szóló egészségbiztosítás meghatározott kritikus betegségek, például rosszindulatú daganatos megbetegedés vagy szívinfarktus előzmény nélküli diagnózisa esetén 1 millió forintos keretösszegű finanszírozást nyújt a kezelésekre és vizsgálatokra.

Mindez kiegészíti azt, amit a mobil már önmagában is tud: alvás- és stresszfigyelést, aktivitáselemzést, pulzusmérést, és olyan egészségi trendeket, amelyek már ma is sok felhasználónak jelentenek támogatást.

A különbség az, hogy az okoseszköz mérései most már be is kerülhetnek a valódi ellátási folyamatba – a biztosítási csomag ugyanis konkrét orvosi szolgáltatást és finanszírozási hátteret tartalmaz.

„A Galaxy Z Fold7, Z Flip7 és a Galaxy S25 széria készülékei már önmagukban is hozzájárulhatnak a tudatos életvitelhez és a proaktív egészségügyi szemlélet kialakításához. Az Allianz Okoslelet csomagjával a felhasználók még tájékozottabbak lehetnek egészségügyi adataikat illetően. Ez a megelőzésben is szerepet vállaló rendszer szintén a mesterséges intelligenciára épül, így ezzel a csomaggal a felhasználók jólléte többszörösen be lehet biztosítva” – mondja Kunos Balázs, (a fotón jobbra), a Samsung Electronics magyarországi alelnöke.

„A hosszú élet kulcsa lehet a megelőzés, a korai felismerés és a gyors, professzionális ellátás. A SYNLAB Okoslelet AI-alapú diagnosztikája úttörő a korai kockázatfelmérésben. A Samsunggal indított együttműködésünk lehetővé teszi, hogy ehhez az innovatív egészségügyi megoldáshoz most minél többen hozzáférhessenek – hangsúlyozza Vámos Levente, (a fotón balra)az Allianz Hungária Zrt. értékesítési és hálózatirányítási divíziójának vezetője.

Csücsmobilok és a biztosítás

Az ötlet előtörténete

A Samsung–Allianz együttműködés nem egy magányos ugrás a semmibe. A fogyasztói elektronika és az egészségügy határterülete most kezd igazán üzletté válni, és Magyarországon is látni az első mozgolódásokat. Alig több mint egy éve írták alá itthon a Doktor24–Samsung együttműködést, amely már szintén egészséghez kapcsolódó hozzáadott értéket adott a mobil mellé.

Nyugaton is egyre gyakoribb plusz a prémium készülékek és okosórák mellé – külön díj nélkül –a telemedicina, a kockázatbecslés vagy a preventív szolgáltatás.

A magyarázat is kézenfekvő: ezek a megoldások láthatóan rezonálnak a vásárlókkal, akiknek
egyre nő az egészségüggyel összefüggő szorongása, mivel a szolgáltatáshoz jutás is egyre nehezebbé válik. Ezzel egyidejűleg pedig növekszik az adatalapú önmonitorozás, ami egyre inkább a napi élet részévé válik.

Így válik az okostelefon személyes egészségügyi központtá

Kunos Balázs szerint a cél az, hogy a mobil már ne csak kommunikációs eszköz legyen, hanem egy olyan digitális központ, amely adatot gyűjt, segít megérteni a szervezet jelzéseit. Ezek által a felhasználó aktívabban veheti kezébe a saját egészségének alakítását.

Ebbe a koncepcióba illeszkedik az Allianz divízióvezetőjének az értelmezése is, aki szerint
a korai felismerés és a prevenció sokszor olcsóbb, gyorsabb és hatékonyabb, mint a késői kezelés. Ha pedig a mobil ehhez adatot, diagnosztikát és finanszírozást is ad – az már valóban új kategóriát teremt.

Árharc helyett jöjjön a longevity

A készülékgyártók évek óta abban a csapdában vannak, hogy technológiailag már sokszor minden csúcstelefon „elég jó”, így fel kell találniuk a következő értéknövelő lépcsőt.

Úgy tűnik, a válasz nem az ár, hanem a hosszabb, egészségesebb élet.

Ez pedig a gyártó és a biztosító modelljével bizonyítható is, a telefonmárka prémium vásárlói extrát kapnak, a biztosítási szolgáltató szélesebb ügyfélkört ér el, a felhasználó pedig nem ad hoc ajándékot, hanem integrált élmény.

Ha a piac így halad tovább, könnyen lehet, hogy néhány éven belül a jelenlegi „mit tud a kamera?” helyett sokkal inkább döntési szempont lesz a „mit ad még hozzá a mobil az egészségemhez?”