Tavasszal két új digitális megoldást is bevezet az online és a bolti áruhitel-felvétel felgyorsítására és egyszerűsítésére a Cofidis. A hitelezés új formáinak biztonságosabbá tétele érdekében a folyamat többlépcsős hitelesítésen megy keresztül – hangzott el a pénzügyi szolgáltató éves sajtótájékoztatóján.

A beszámolóból megtudhattuk, hogy igen sikeres évet tudhat maga mögött a Cofidis Magyarországi Fióktelepe, amely tavaly 11%-kal növelte árbevételét, év végére pedig lezárta a Cetelem felvásárlását, és elindult a két vállalat integrációja.
A cég ambiciózus célokat tűzött ki a következő évekre is, ennek keretében idén új digitális megoldásokkal akarja felpörgetni az áruhitelezést, 2027-re pedig már 40%-os hitelkihelyezési növekedéssel számol.
Mire elég 20 perc, és mit keres a QR-kód a hitelezésben?
„Ahogy egyre élesedik a verseny az online térben, úgy a vásárlók is egyre gyorsabban és kényelmesebben szeretnék a hitelszolgáltatásokat igénybe venni. Folyamatosan dolgozunk olyan innovatív megoldásokon, amelyekkel időt és energiát tudunk spórolni az ügyfélnek, miközben az eladókat sem terheljük az adminisztrációval. Tavasszal két új digitális megoldással is jelentkezünk, amelyek jelentősen leegyszerűsítik és felgyorsítják az online és a bolti áruhitel-felvételt” – számolt be a tervezett fejlesztésekről Székely Ágoston, a Cofidis partnerkapcsolati igazgatója.
A 20 perces online áruhitelnél a webáruházas vásárláskor a hitelképesség igazolása és elbírálása automatizált, valós idejű folyamatban történik.
Ez a megoldás a hagyományos kereskedelmi hitelfolyamatokhoz képest gyors, kényelmes, kötöttségek nélküli és néhány kattintással elérhető hitelfelvételt tesz lehetővé már közvetlenül az áruvásárláskor is. A hitelügyintézés után a termék szinte azonnal kiszállítható.
Az online hitelezésben rejlő kiberbűnözési veszélyekről, a hamisított videókkal manipulált folyamatok előfordulási esélyeiről és a kivédésükre tett biztonsági intézkedésekről árnyoldalairól kérdeztük a pénzügyi szolgáltató vezetőit.
Elmondták, hogy egyfelől a rendszerük a többségi francia tulajdonos, Credit Mutuel Bank rendszerén alapul, utóbbi komoly összegeket fordít az adatbiztonságra, olyan szigorú adatkezelési és biztonsági irányelvek vonatkoznak a különféle folyamatokra, amik sok esetben még nehezítik is a napi munkát.
Másrészt úgy építették fel a folyamataikat, hogy önmagában a személyes adatok, iratok eltulajdonításával, lehetetlenség lesz hitelt felvenni, mindig van egy másodlagos pont, ahol újabb azonosítás, ellenőrzés után folytatódhat a tranzakció. A hitelfelvétel egy valóban védett biztonságos csatornán folyik.
A 20 perces hitelfelvétel folyamat során a nyílt bankolást is segítségül hívják, olyan adatok további lekérdezésével, amit szimpla iratokkal nem lehet megtenni, központi adatbázisokat is igénybe vesznek az ellenőrzéshez.
Azt is megjegyezték ugyanakkor, hogy természetesen soha nem dőlhetnek hátra, hiszen ez egy véget nem érő folyamat a csalárd szándékkal fellépők, hitelintézetek és az IT-biztonsági szakemberek között. Ez folyamatos fejlesztést, innovációkat, újabb biztonsági fékek beépítését igényli.
A fizikai bolti áruhitel-felvételi folyamatok is digitalizálódnak: egy QR-kód alapú önkiszolgáló megoldással.
Ennek lényege, hogy az ügyfél a boltban a vásárlás folyamán saját maga gyorsan, egyszerűen, néhány kattintással online tudja végig vinni a hitelfelvételi folyamatot.
Eredmények és növekedési tervek
A Cofidis szerint 2024. igazi rekordév volt a fogyasztási hitelek piacán. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint különösen az év második felében jelentősen nőtt a hitelkihelyezés és emelkedett a hitelfelvevők száma is.
A Cofidisnél a finanszírozott összeg több mint 30%-kal, a darabszám közel 10%-kal nőtt. A vállalat nettó kamateredménye a kamatráfordítások növekedése ellenére közel 14%-kal haladta meg az előző évit.
A múlt év nagy történése volt a vállalat életében a Magyar Cetelem Bank felvásárlása, azóta elindult a két vállalat integrációjának előkészítése, a folyamatok egységesítése és az új termékstruktúra kialakítása.
Tavaly december 20-ától a bank Magyar Cofidis Bank Zrt. néven folytatja tevékenységét. 2025. március végével pedig végleg megszűnt a Cetelem márka Magyarországon. A két magyarországi cég, a Magyar Cofidis Bank Zrt. és a Cofidis Magyarországi Fióktelepe átmeneti időszakra jogilag két külön egységként működik tovább, a teljes összeolvadás több szakaszban valósul meg.
A jogilag ma még két Cofidis-vállalatnak együttesen közel 400 ezer ügyfele van és 250 ezer darabos hitelkártya-portfólióval rendelkezik. A közös termékportfolió elemei: személyi kölcsön, áruhitel, gépjárműhitel- és lízing, hitelkártya, valamint megtakarítási termék (bankbetét).
Tavaly a két vállalat együtt több mint 110 milliárd forint hitelt helyezett ki. Utóbbiban a személyi kölcsön szerepelt a legnagyobb súllyal (40%), 25-25%-ot képviselt az áruhitelezés és a hitelkártya-üzletág, az autófinanszírozás részesedése pedig 10% alatti volt. A hitelportfólió együttes állománya 200 milliárd forintot tett ki.
„A két cég összeolvadásában rejlő szinergiákra alapozva 2027-re ambiciózus elképzeléseink vannak: 40%-kal magasabb hitelkihelyezéssel számolunk a 2024. évihez képest, hitelportfóliónk pedig várhatóan több mint 30%-kal fogja meghaladni a múlt év végi 200 milliárd forintos állományt” – emelte ki Sárik Csaba, a Cofidis lakossági termékportfólióért felelős igazgatója.
Az áruhitelek is csúcsot döntöttek 2024-ben, a háztartások 46,44 milliárd forint kölcsönt vettek fel, ami a 2023-as 40,4 milliárdos értékhez képest is plusz 15 százalék. A Cetelem-akvizícióval a Cofidis az áruhitel szegmensben a legjelentősebb piaci szereplőt vásárolta fel.
A cégnek így már közel 800 áruhiteles partnere van, mintegy 1400 értékesítési ponttal, közülük 350 darab aktív webáruházzal. Több szektorban (bútor, sportszer) szinte minden nagy szereplő a Cofidist veszi igénybe az áruhitel nyújtásához.
A tavaly ténylegesen felvett személyi kölcsön- és áruhitel-célok között vezet a háztartási gépek, berendezések, valamint a TV, hifi és elektronikai termékek kategóriája.