Az utazás az egyik legkézenfekvőbb példa arra, hogy a mesterséges intelligencia hogyan fogja átalakítani a márka- és az ügyfélkapcsolatokat – különösen, ha az ügyfélélményről van szó.

Az ügyfélélményt is átalakítja az AI
Forrás: rawpixel.com

Amikor repülőjegyet és szállodát foglalunk, nem kellene-e a preferenciáinkat előre kitölteni, és ezek alapján kapnunk azonnali javaslatokat? Amikor leszállunk a repülőgépről, tényleg sorban kell állnunk, hogy megkapjuk a bérautónkat? S akkor még a repülőtéri – sok esetben negatív tapasztalatokról -, inkább izgalmakról ne is beszéljünk.

A Priceline szerint átlagosan akár 16 órát is igénybe vehet egy utazás lefoglalása. A Z generáció és az Y generációsok esetében még tovább tarthat. Mindezeket rémálomból élménybe fordíthatja a mesterséges intelligencia (AI), főleg egy olyan ágazatban, ahol már a hagyományos módszerekkel kialakultak a komplett adatbányák, amelyek a fejlesztők rendelkezésére állhatnak.

Ma már nem elég a törzsutasszám

Mik a jelenlegi fő gondok és mik lehetnek ezekre a legújabb kori megoldások. A The Forbes cikkírója szerint három probléma áll a mai elavult utazási tapasztalatok hátterében:

1. Rengeteg olyan súrlódási tényezővel találkozunk, amikre lehetne megoldást találni. Ennek oka a nem jól együttműködő, eltérő foglalási rendszerek, valamint az örökölt technológiára épülő merev folyamatok. Ezek a weboldalak és alkalmazások a felhasználói élmény régi konstrukciói alapján épülnek – merev, egysávos megközelítés a legördülő menük és az alig használható keresési funkciók szervezéséhez.

2. A vizuális megjelenítés is nagyon elavult. Az Instagram korában igazán megdöbbentő, hogy a felfedezés élménye kifejezetten unalmas. Nincs történet, nincs kapcsolat, nincs semmi, ami kiváltaná az érzelmi felfedezést. Hiszen az utazás érzelmi élmény.
A szolgáltatóknak éreztetniük kell valamit, fantáziálniuk kell a nagyszerű dolgokról. Ehelyett frusztrált maradsz, amikor negyedszerre kérik, hogy add meg a törzsutasszámodat. Egyszerűbben fogalmazva kipukkad a mesterséges intelligencia buborékja, mert elfelejt két másik betűt: CX (customer experience), vagyis a felhasználói élményt.

3. Az utazás ma még nem eléggé smart. A digitális élmények nem tudják, hogy ki vagy, és nem tudják előre, hogy mit szeretnél az utazásod során. A technológia mindhárom problémát megoldhatja.

Így lehet kedvcsinálóbb az utazástervezés

Most már csak a kreativitásra van szükség, a régi problémákat új ügyfélinterakciókkal kell megoldani, amiben a mesterséges intelligencia nagy szerepet fog játszani. Most nem csak a chatbotokról van szó. Persze, ezek is nélkülözhetetlen eszközzé váltak, amelyek megszüntethetik a nem kívánt súrlódások egy részét, de a változás ennél sokkal radikálisabb lesz.

A generatív AI megjelenése azt jelenti, hogy a hagyományos információs architektúra elavulttá válik. Egyszerűen fogalmazva, a mesterséges intelligenciától gyorsan át fogunk térni arra, hogy a mesterséges intelligencia kérdezzen minket. Hogyan nézhet ez ki a valóságban?

Egy olyan élmény, amelyet a személyes igényeim alapján terveznek nekem, ami különbözni fog a barátaim, szomszédaim, sőt akár a házastársam tapasztalataitól is. Gondoljon arra, hogy a tervezés nem csak műalkotásokat és szavakat generál, hanem olyan felhasználói felületeket, amelyeket ugyanolyan egyszerűnek vagy egyszerűbbnek érezhetünk, mint a szöveges csevegés varázsát.

A mintaszerű ügyfélszolgálat az elvárásokban gyökerezik, különösen az utazás területén. A világ legjobb szállodái ismerik a visszatérő vendégeiket, és biztosítják számukra a kívánt kényelmet. Elvégre a szokások rabjai vagyunk. Nem nehéz kitalálni, hogy van aki, a spa-élményt az utazás végén szereti, vagy inkább a szénsavas vizet issza, nem pedig a szénsavmenteset.

A mesterséges intelligencia képes tanulmányozni a korábbi viselkedésünket, vásárlásainkat és szokásainkat, hogy előre jelezze a vágyainkat. Ezek alapján olyan javaslatokat tud tenni, amelyekkel időt és energiát takaríthat meg nekünk.

Vizuális élménnyel is inspirálhat minket, személyre szabott, vonzó tartalmat kaphatunk az általunk kedvelt helyekről, amelyek arra késztetnek, hogy elmenjünk egy sípályára, vagy egy nyugodt tónál pihenjünk.

A mesterséges intelligencia kitölti a vizuális hiányosságokat, amelyek létrehozása eddig költséges volt. Az AI képes ezeket a vizuális anyagokat a mi feltételezett viselkedésünk alapján tálalni. Vizuális emlékeink vannak egy nyaralás után; mi lenne, ha már a foglalás előtt láthatnánk, hogyan nézhetnek ki?

Az ügyfélélményt is átalakítja az AI
Forrás: rawpixel.com

Az utazási szolgáltatóknál van az utazók adatainak a kincsesbányája

Az AI szuperereje az adatok elemzése, rendszerezése és egyszerű összeállítása. Az utazási szolgáltatók az első féltől származó adatok kincsesbányáját jelentik. Ezeket az adatokat arra tudják használni, hogy előre kitöltsék az utasadatokat és a legördülő menüket, és olyan választási lehetőségeket mutassanak be, amelyeknek valóban van értelme.

A felületnek szinte láthatatlanná kell válnia, miközben mi olyan döntéseken haladunk át, amelyek zökkenőmentesen vezetnek minket az inspirációtól a foglaláson át az utazásig, az emlékek újraéléséhez és megosztásához.

Természetesen a magánéletet és a biztonságot védeni kell, és ennek az élmény középpontjában kell állnia, ahol az opt-in és a kontrollok prioritást élveznek. Ironikus módon éppen az AI adja meg a lehetőséget arra, hogy az utazási élményt emberibbé tegyük.

Az intuitívabb élmény kialakításán való munkálkodással valójában még jobban fogjuk érezni magunkat az utazás során. Annyi hasznos felület van, amit javítani lehet és kell is. Hamarosan az utazási oldalak és alkalmazások olyan úti célokká válnak, amelyeket valóban meg akarunk majd látogatni – összegzi a cikk szerzője.