November 15-re időzítette idei Black Friday kampányát a piacvezető e-kereskedő. Az eMAG több mint 1,3 millió ajánlattal készül az év legakciósabb péntekére, a szokásos hardverkínálat mellett akár repjegyekkel, kalandparki belépőkkel is. A cég legtöbb akciót kínáló napja e héten pénteken lesz a kora reggeli óráktól. A saját ajánlatok mellett ott lesznek a több ezer Marketplace partneréi is.
Ebben az évben a vásárlók már nemcsak a termékek árán, hanem a szállítási költségeken is spórolhatnak a Genius hűségprogram révén. Akinek még nincs ilyen előfizetése, az, ha a kampány napján veszi meg annak árát eMAG utalványok formájában visszakapja. A nyáron indított programban már közel negyedmillióan vesznek részt.
A Black Friday-t célzó speciális online hitelajánlattal is készül az e-kereskedő, az ügyfelek az OTP Bankkal, a Magyar Cetelem Bankkal és a Cofidis Magyarországgal együttműködve 20 hónapra szóló, 0%-os THM-es részletfizetéssel vehetik meg az eMAG, és a piactéri kereskedők által kínált termékeket, feltéve, ha elérik a meghatározott kosárértékeket és teljesülnek az egyéb feltételek is.
Az idei ajánlatban 4,5 millió kozmetikai és testápolási termék, 3 millió játék, egymillió ruházati cikk, ugyanennyi lábbeli, több mint félmillió háztartási, kerti és barkácstermék, 300 ezer darab feletti háztartási kisgép, 200 ezer okostelefon és más okos eszköz, 50 ezer háztartási nagygép, laptop, és más számítástechnikai termék érhető el.
A különleges ajánlatok között szerepel 600 repülőjegy-utalvány akár 45%-os kedvezménnyel, több mint 15 ezer szálláséjszaka akár 27% kedvezménnyel, élményajánlatok, kalandparki, szabadulószobás belépők.
Idén már tudatosabb vásárlókat várhatnak az e-kereskedők
Bár a Black Friday már nem annyira hozza lázba a vásárlókat, mint évekkel ezelőtt az idei forgalom így is elérheti a 150-160 milliárd forintot – derül ki a Publicis Groupe Hungary és a PwC Magyarország friss kutatásából.
A PwC Magyarországhoz igazolt ex-GKID csapat által készített kutatás szerint a vásárlók már nem annyira egy adott napra készülnek, hanem hosszabb időszakra.
A vásárlói kedv csökkenésének egyik fő oka az érdektelenség, amit a válaszadók több mint fele (53%) említett. Ugyanakkor ne hagyjuk ki az anyagi nehézségeket sem, amelyet minden negyedik válaszadó hozott fel indokként.
Érdekes fejlemény, hogy vége az impulzus vásárlásnak, a vevők többsége a Black Friday-on is olyan termékeket vesz, amelyeket amúgy is megvásárolna. Külön kiemelendő, hogy a válaszadók 42%-a kifejezetten erre az időszakra időzíti karácsonyi ajándékainak beszerzését is. A kutatás szerint a Black Friday vásárlók idén átlagosan 195 ezer forint elköltését tervezik.
A legkeresettebb termékek között továbbra is a műszaki cikkek szerepelnek: a vásárlást tervezők 48%-a okostelefont, tabletet vagy okosórát szándékozik vásárolni, átlagosan 90 ezer forintos értékben.
A szórakoztatóelektronikai eszközöket keresők aránya 32%, és ebben a kategóriában a vásárlók átlagosan 235 ezer forintot költenek majd. A háztartási kis- és nagygépekre 62%-uk tervez költeni, különösen kávéfőzők, mosogatógépek és állóporszívók iránt mutatkozik fokozott kereslet.