Az OpenAI már egy közösségi médiaplatformot tesztel, amely a ChatGPT képgenerálására épül. A social media nagyágyúja, Zuckerberg pedig Meta AI nevű chatbotját tervezi önálló alkalmazássá alakítani, hogy felvegye a versenyt a ChatGPT, a Google Gemini, a Perplexity és más chatbot-alkalmazásokkal.

A Meta(Facebook, Instagram, WhatsApp) több mint 700 millió látogatója már használja az közösségi média alkalmazásokon belüli AI funkciókat, az OpenAI felhasználói bázisa pedig igen gyorsan növekszik.
A ChatGPT februárban elérte a 400 millió heti aktív felhasználót. Sam Altman, OpenAI vezér pedig már azt mondja, hogy ez a szám a legújabb képgeneráló modell népszerűségét követően már 500 millió felett is jár.
Ebben a küzdelemben egyelőre a Meta áll nyerésre, mivel a közösségi térben szerzett tapasztalata, kombinálva a meglévő algoritmusaival, előnyhöz juttathatja az emberi beszélgetésekbe bekapcsolódni tudó mesterséges intelligencia létrehozatalában.
Ettől függetlenül akár elindul az OpenAI közösségi alkalmazása, akár nem, a felhasználói figyelemért folytatott harc megkezdődött.
A chatbotok között a ChatGPT a király
Az AI chatbotok rekordszámú, 427 millió alkalmazás letöltést értek el az elmúlt negyedévben – 42%-kal többet, mint a korábbi negyedévben.

Még mindig a ChatGPT a király: 2024-ben az AI chatbot-alkalmazások letöltéseinek közel egynegyedét tudhatja magáénak az összes platformon, vagyis nem csak mobilon.
Az újabb AI-alkalmazások egyik megkülönböztető tényezője már az érzelmi intelligencia lesz. Ez az a terület, ahol az OpenAI legújabb modellje, a GPT-4.5 ígéretesnek tűnik – olvasható a CBInsights elemzésében.
Bár az erről szóló hírek a modell szemet szúró költségeire fókuszáltak, egyik leginkább figyelemre méltó előrelépés, hogy a modell állítólag nagyobb empátiával képes interakciókra, mint az ezen a területen az eddig legjobbnak tartott Anthropic Claude.
Ez utóbbi azért is fontos, mert az emberek annál könnyebben be tudják majd illeszteni a mindennapi életükbe a mesterséges intelligenciát(AI).
Az AI még félelmetesebbé válik mind a magán, mind az üzleti életben, ha az AI magasabb IQ-val és érzelmi intelligenciával(EQ) rendelkezik, mint a legtöbb ember.
Az üzleti világ is beáll a sorba
Az üzleti világ is kezdi felismerni az érzelmi AI-ban rejlő lehetőséget. A B2C-szolgáltatások személyesebbé tételére irányuló igyekezetükben egyre több állami vállalat említi az AI-t „barátként” vagy „társként” a különféle eredménybeszámolókon.
Az elemző cég a Mercedes-Benz(NB) példáját hozza fel. A német autógyár már oly módon képzeli el a jövőt, hogy a járművezetők úgy beszélgetnek majd az MB ChatGPT-re épülő UX hangasszisztensével, mint egy barátjukkal.
Az érzelmi kapcsolaton túl az AI fejlesztők az ügynöki képesség révén még hasznosabbá teszik a chatbotjaikat. Az érzelmekre és a funkciókra való kettős összpontosítás alakítja majd a versenyt a jövőben.
Már most is szinte minden technológiai óriás, valamint az olyan vezető LLM-fejlesztők, mint az OpenAI és az Anthropic, fejlesztettek AI-ügynököket vagy mások számára is elérhetővé teszik az ezek kifejlesztéséhez szükséges eszközöket.
Az OpenAI már kialakította a felhasználói szokásokat a ChatGPT-vel, és most igyekszik ügynöki képességekkel is ellátni. A Meta-nak pedig meg kell győznie a felhasználókat arról, hogy az AI-ajánlata ezeknél többet tud.
