A Continental a biztonság és a vezetési élmény új szintjét elhozó világítási megoldások széles skálájával rendelkezik, köztük azzal a hightech lézeres rendszerrel(LBS), ami a jármű környezetére vetíti a navigációs, vagy a személyre szabott üzeneteket is.

A jövő autós világítási ökoszisztémája

A technológiai cég ezirányú portfoliójába tartozik még egyebek mellett ennél olcsóbb innovációnak számító Headlamp Control Module (HCM) Air vezérlőegység, vagy az automatikus tompított fényszóró-szintezés is.

A lézertechnológia nyit új távlatokat a közeli vetítésekben

A Continental új fejlesztésű LBS technológiája rugalmas, hatékony és precíz megoldást kínál a jármű közvetlen környezetébe vetített dinamikus képek és információk megjelenítésére.

A nagy felbontású, fókuszmentes mélységélességgel rendelkező rendszer képes navigációs és biztonsági figyelmeztetéseket vagy személyre szabott vezetői üzeneteket a talajra vetíteni – akár színes formában is.

Nem elhanyagolható előny a rendszer rugalmas integrálhatósága: az LBS modulok mindössze 40 x 50 x 30 mm méretűek, így kis helyigényük miatt a jármű bármely sarkában könnyen elhelyezhetők. A Vision Zero nemcsak az utastérben ülők, hanem a jármű környezetében tartózkodók biztonságát is növelheti.

A jövő autós világítási ökoszisztémája

Szoftveralapú újítások

A hardverek mellett a Continentalnál a szükséges szoftveres megoldások is elérhetők – úgynevezett SaaP (Software as a Product) formájában –, utóbbi lehetővé teszi az új világítási funkciók integrálását a járműrendszerekbe.

Ilyen például a szenzorfúziós elven működő automatikus fényszóró-szintezés, amely 2027-től minden új típusú jármű esetében kötelező lesz Európában. A megoldással a gyártók csökkenthetik az elektronikus vezérlőegységek és szenzorok számát a járműben.

A funkció fontos célja, hogy a jármű a lehető legnagyobb megvilágítási távolságot nyújtsa anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A Continental algoritmusa a gyorsulás- és giroszkópadatok alapján generál vezérlési jelet a fényszóró dőlésének szabályozásához.

A megoldás a már meglévő szenzorok jeleit használja, így nincs szükség új kábelezésre vagy extra hardverre. Emellett a Continental különálló vezérlőegységet is kínál, amely saját mérőegységgel működik.

Új világításvezérlő egységek

Az egyik ilyen az új HCM Air, amely optimalizált hőtervezésével és rugalmasabb csatornakiosztásával még jobban elősegíti a könnyűszerkezetes kialakítást, miközben csökkenti a rendszerköltségeket is.

A vezérlőegység a Continental saját fejlesztésű chipjét használja, amely többféle alkalmazási követelménynek is megfelel: több mint 90%-os energiahatékonyságot, minőségi hőelvezetést és rugalmasan konfigurálható áram- és feszültségszabályozási módokat garantál.

A komplexebb igényekhez a cég a Central Light Computer (CLC) intelligens központi egységet kínálja, amely egyfajta vezérlőközpontként működik.

Képes fogadni és feldolgozni a jármű különféle jeleit – világítási utasításokat vagy szenzoradatokat –, valamint irányítani a hagyományos és nagy felbontású fényaktuátorokat, az interaktív külső kijelzőket, a belső világítást és a közeli vetítőket.