Márciustól újabb változás jön a tech-óriásnál, megszűnnek azok a generált üzleti oldalak, amelyek eddig a Google Cégprofilok automatikus kiterjesztéseiként szolgáltak.

Google hírek
Forrás: SEOKLIKK

A lépés mindenekelőtt azokat az éttermeket és kisvállalkozásokat érinti érzékenyen, akik még nem rendelkeznek saját weboldallal, és így eddig ezeken az oldalakon keresztül szereztek – akár jelentős – organikus forgalmat – hívja fel a figyelmet a SEOKLIKK.

Ezek az üzleti oldalak lehetővé tették a vállalkozások számára, hogy a Google Cégprofil adatbázisából származó információkkal automatikusan rendelkezzenek egyfajta webes jelenléttel.

Noha a fent említett oldalak automatikusan jöttek létre, szerkeszthetők voltak, és hasznos információkat nyújtottak a felhasználók számára. Éttermeknél akár menüket, nyitvatartási időket és egyéb szolgáltatásokat is tartalmaztak.

A türelmi idő júniusig tart

A Google fokozatosan vezeti ki az oldalakat, a rájuk irányuló kereséseket átmenetileg átirányítja a vállalkozás Google Cégprofiljára. Ez azt jelenti, hogy a találati listán június 10-ig az automatikusan generált üzleti oldalra irányuló linkre kattintva eljutunk még a cégprofil oldalára.

A változás egyik fő okát a szakértők abban látják, hogy a mesterséges intelligencia (AI) alapú technológiák gyors fejlődésére reagálva a Google újraszervezné az erőforrásait.

Balog Botond, a SEOKLIKK ügyvezetője szerint elképzelhető, hogy sok cégvezető nem is tudja, mennyi organikus forgalmat generáltak számukra ezek az oldalak.

 

„Fontos, hogy a kisvállalkozások felismerjék: itt az ideje, hogy saját weboldalt készítsenek, és ne támaszkodjanak kizárólag a Google által nyújtott ingyenes eszközökre. Ezenkívül, ha a címüket és egyéb adataikat korábban csak ezen az oldalon adták meg, itt az idő, hogy gondoskodjanak arról, hogy ezek az információk más platformokon is elérhetőek legyenek” – emeli ki Balog Botond.