Egy évvel azután, hogy a Mastercard bejelentette: 2030-ra teljesen kiváltja a kézi kártyaadat-megadást a netes vásárlásoknál, az európai e-kereskedelmi tranzakcióknak már csaknem a fele tokenizáltan történik.

Kártya adatok a net vásárlásnál
Forrás: pixabay.com

A Mastercard adatai szerint az e-kereskedelmi tranzakciók közel 50%-a már tokenizált Európában. A tokenizáció egy olyan biztonsági technológia, amelynek során egy érzékeny adatelemet, például bankkártyaszámot, egy egyedi azonosítóval (tokennel) helyettesítünk.

Ez a folyamat lehetővé teszi az érzékeny adatok biztonságos tárolását és kezelését úgy, hogy azok ne legyenek közvetlenül hozzáférhetőek vagy értelmezhetőek.

A tokenizált megoldások közé tartozik a Secure Card on File (SCOF), a Click to Pay és a digitális tárcák, amelyek használata éves szinten több mint egyharmaddal növekedett.

A kereskedői tokenizáció (Secure Card on File) már 45 európai országban és területen elérhető, jelentősen csökkentve a csalások kockázatát és javítva a fizetési jóváhagyási arányokat.

A Click to Pay szolgáltatás már 26 piacon érhető el, az elmúlt évben megháromszorozódott az erre regisztrált felhasználók száma. A fizetési azonosítókulcsok (Payment Passkeys) pedig új szintre emelik a digitális azonosítást: a felhasználók ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel hitelesíthetik magukat, jelszavak nélkül.

Új partnerek az átalakítási programban

A Mastercard az elmúlt 12 hónapban számos új partnerrel dolgozott együtt a biztonságosabb és gördülékenyebb online fizetések érdekében.

A tokenizáció területén a partnerei: Checkout.com, Delivery Hero (Foodora, eFood, Foody, , Glovo), Global Collect (Worldline), Monext, Santander.

A Click to Pay területén: Autopay, Consors Finanz BNP Paribas, Fiserv, ICA Banken, Lendable, Nickel, N26, Ogone (Worldline), PayU, SaferPay (Worldline), SIX, tPay.

A Payment passkey technológiában: Dintero, Netopia, Solidgate.

A Mastercard friss felmérése szerint az európai vásárlók 54%-a zavarónak tartja, ha regisztrálnia kell fizetéskor, és 82% érez frusztrációt a túlságosan bonyolult folyamatok miatt. A jelszavak helyettesítése azonosítókulccsal, az automatikus és biztonságos kártyakitöltés, valamint a titkosított tokenek használata ezekre a valós fogyasztói problémákra ad választ. (A magyarországi helyzetről nemrégiben itt írtunk.)

A magát a fizetési iparág egyik technológiai vállalatának aposztrofáló cég továbbra is azon dolgozik, hogy növelje a tokenizációs és digitális azonosítási megoldások elfogadottságát, és 2030-ig elérje a 100%-os tokenizációs célt Európában.