Megérkezett a magyar piacra is a Klarna, az AI-alapú globális fizetési és vásárlási szolgáltató. A svéd fintech cég a vele szerződő webshop üzemeltetőknél egy újszerű fizetési szolgáltatást vezet be.

Újszerű kamatmentes részletfizetés a hazai webáruházakban

A „Fizetés 3 részletben” szolgáltatással, a vevők a vásárlásaikat három kamatmentes részletre oszthatják, és még a teljes összeg kifizetése előtt hozzájutnak a kiválasztott termékekhez.

A Klarna megoldását már használja a webáruházaiban többek között az Orsay divatmárka, a Footshop, a Zoot és a Puma. A következő hetekben a magyar piacon további helyi és nemzetközi márkák megjelenése is várható a platformon. A magyarországi piacra lépés része a Klarna utóbbi két évben indított régiós terjeszkedésének, amelynek során eddig Lengyelországban, Csehországban és Romániában jelent meg.

A hazai vásárlók a szolgáltatást a szerződött kiskereskedelmi partnereinél online és a Klarna alkalmazáson keresztül is használhatják. A vevőknek az első részletet a vásárláskor, a többit pedig 30 naponként kell kifizetniük.

A magyar piac egyre nyitottabb az alternatív fizetési megoldások iránt

A piacra lépés előtt a cég idén nyáron kutatást végeztetett a magyarországi vásárlók körében, ami azt az eredményt hozta ki, hogy nálunk már elég sokan nyitottak lennének a megoldásra.

A felmérésben résztvevők 79%-a szívesebben vásárolna olyan webáruházban, ami lehetővé teszi, hogy a terméket még azelőtt megnézhesse, kipróbálhassa, mielőtt fizetne érte. Közel 60%-uk válaszolt úgy, hogy nagyobb biztonságban érzi magát, ha az online áruházban lehetőség van arra, hogy szállítás után fizethessen.

A kutatás érdekes megállapítása, hogy bár Magyarországon a BNPL-típusú megoldások (Buy Now Pay Later – vásárolj most, fizess később) viszonylag újak, a lakosság közel fele úgy nyilatkozott, hogy drágább termék vásárlása esetén szívesebben venné igénybe a késleltetett fizetési konstrukciókat.

A fintech cégnek világszerte több mint félmillió kiskereskedelmi partnere és havi több mint 150 millió aktív felhasználója van. A partnerek között megtalálható még a H&M, a Saks, a Sephora, a Macy’s, az Ikea, az Expedia Group és a Nike.

A Klarna alkalmazásban a felhasználók maguk kezelhetik a pénzügyeiket. Egy helyen követhetik a kiadásaikat, emellett tárolhatják a digitális nyugtákat, nyomon követhetik a szállítást és a visszaküldést, vagy megkereshetik a legjobb ajánlatokat.

A magyar piacra lépéssel a Klarna már 24 országban érhető el, a fizetési szolgáltatásokon kívül marketing-szolgáltatási csomagokat is kínál a kiskereskedelmi partnereinek, segítve az érdeklődők bevonzását, vásárlóvá konvertálását és megtartását.