Vasárnaptól a Magyar Telekom 29 üzletében és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsolást vehetnek igénybe a hallássérült ügyfelek.

A Magyar Telekom szeptember 24-én, a Siketek világnapján a SINOSZ-szal (Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége) és a Samsung Electronics Magyar Zrt.-vel együttműködve jelnyelvi tolmácsszolgáltatást indít, amely a Telekom 29 kijelölt üzletében és a telefonos ügyfélszolgálatán is igénybe vehető.

A szolgáltatás a SINOSZ által fejlesztett és üzemeltetett, KONTAKT elnevezésű applikáción keresztül, internetkapcsolaton át létrejövő, videó alapú rendszer, amit a kijelölt üzletekbe érkező hallássérült ügyfelek a Telekom és a Samsung által biztosított tableten a KONTAKT appot használva tudnak igénybe venni az ügyintézéshez.

Ehhez érkezéskor az adott üzletben található ügyfélhívó jobb felső részén található KONTAKT logó megnyomásával tudnak sorszámot választani. A személyes ügyintézés során a hallássérült ügyfél és az ügyintéző kolléga egy helyen tartózkodnak az üzletben, a távolban dolgozó jelnyelvi tolmácsot pedig a tablet segítségével a KONTAKT applikáción keresztül érik el.

A jelnyelvi tolmács a beszélgetésben virtuálisan van jelen: a videókapcsolatban elhangzott információkat jelnyelvre fordítja, vagy a tableten megjelenő szöveggé alakítja az ügyfél számára, a hallássérült személy által jelnyelven közölt kérdéseket és válaszokat pedig hangzó nyelvre ülteti át.

A hallássérült ügyfelek a KONTAKT applikáció segítségével tudják felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálaton dolgozókkal és a jelnyelvi tolmáccsal telefonos ügyintézés, hibabejelentés, szervizelés, garanciális ügyintézés esetén.

A szolgáltatás használatához előzetes regisztráció, a hallássérültség igazolása, élő internetkapcsolat, valamint egy okoseszköz (mobiltelefon, laptop vagy tablet), szükséges, amelyre letölthető az applikáció.