Idén is alkalmazza az inflációkövető díjkorrekciót a Magyar Telekom, amely április 1-jétől lép érvénybe.

Két éve nyílt meg a lehetőség a távközlési szektor szolgáltatói számára, hogy a Központi Statisztikai Hivatal által a megelőző évre közzétett éves fogyasztói árváltozásnak megfelelően módosítsa a szolgáltatási díjakat.

Ennek alapján a Magyar Telekom április 1-jétől 3,7 százalékkal emeli az Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) és az előfizetői szerződésekben szereplő szolgáltatások és díjcsomagok havidíjait. A forgalmi típusú díjak nem változnak.

A módosított havidíjakat tartalmazó számlát az üzleti vezetékes szolgáltatással rendelkező ügyfelek áprilisban, a lakossági vezetékes, lakossági mobil- és üzleti mobil-előfizetők pedig májusban kapják meg.

Az operátorok többsége él már az ÁSZF-be épített lehetőséggel

Már a 2000-es évek elején is alkalmaztak a szolgáltatók inflációkövetést. Céljuk akkor is ugyanaz volt, mint most, hogy az árképzésük anélkül követhesse az inflációt, hogy a szolgáltatónak az előfizetőivel egyenként kellene szerződést módosítani.

A korábbi évek alacsony inflációs értékei miatt ezek a rendelkezések kikerültek az ÁSZF-ekből, vagy az alkalmazásuk háttérbe szorult. Az előfizetők is azt szokták meg, hogy a díjak a szerződéskötés után általában már nem változtak.

Három éve indult újra, hogy a nagyobb távközlési szolgáltatók ismét beépítették az ÁSZF-jükbe azt a szerződési feltételt, amelynek alapján a jövőben az infláció mértéke határozza majd meg a díjak emelkedését vagy csökkenését.

A leggyakoribb megoldás, hogy évente egyszer a KSH által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex mértékével korrigálják az előfizetési díjakat. Ez a szerződési feltétel az ÁSZF-ek hatályba lépése után minden új előfizető számára már eleve az előfizetői szerződés részét képezi, a már megkötött előfizetői szerződésekre pedig az inflációkövetést rögzítő ÁSZF-módosítástól alkalmazható.