Az ezévre vállalt céloknak megfelelő ütemben kezdte az évet a Magyar Telekom. Nőtt a bevétel, bővült a gigabites hálózat, beindult a megújult ügyfélszolgálati rendszer.

A távközlési csoport közzétette 2025. első negyedévére az IFRS szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A társaság bevétele éves szinten 7,8 százalékkal, 241,6 milliárd forintra nőtt az első negyedévben, főleg a mobil adat és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti erős kereslet, a magasabb rendszerintegrációs és IT (RI/IT) bevételek és a tavalyi inflációkövető díjkorrekció pozitív hatása nyomán.
A mobil bevételek 7,4%-kal, 140,6 milliárd forintra nőttek, ami a mobil adathasználat folyamatos növekedésének és az inflációkövető díjkorrekció kedvező hatásának köszönhetően.
Hasonló mértékben nőttek éves szinten a vezetékes bevételek is, amelyek elérték 78,1 milliárd forintot. A növekedés tükrözi a vezetékes szélessávú bevételek ügyfélkör-bővülés miatti ugrását, és itt is hatott az inflációkövető díjkorrekció.
Az RI/IT bevételek már kétszámjegyű növekedésre váltottak, 10,9%-kal haladták meg az egy évvel korábbit, ami összességében 23,0 milliárd forintot jelentett, a hazai nagy projektekből származó bevételek emelkedése nyomán.
A költségek közül kiemelendő a távközlési pótadó megszűnése, ami önmagában 8,9 milliárd forint éves javulást eredményez.
Tovább javul a jövedelmezőség
Az EBITDA éves szinten 24,4%-kal 105,2 milliárd forintra nőtt 2025 első negyedévében a bruttó fedezet javulásának köszönhetően, Az EBITDA AL pedig ugyanezen összevetésben 26,7%-kal 97,5 milliárd forintra emelkedett.
Az időszak eredménye éves szinten 59,0%-kal 55,7 milliárd forintra nőtt, köszönhetően elsősorban az EBITDA növekedésének.
A módosított nettó eredmény (az anyavállalat tulajdonosaira jutó nyereség) 54,6 milliárd forint volt, szemben a 2024. első negyedévi 38,1 milliárd forinttal, ami a mögöttes jövedelmezőség javulását tükrözi.
„Jelentős előrelépést tettünk a gigabit-képes hálózatunk bővítésében, 58 ezer új hozzáférési pontot létesítettünk a negyedév során. Új szakaszába lépett ügyfélszolgálati rendszerünk monetizációja is, a közelmúltbeli megújítást követően. Előre tekintve pedig megerősítjük 2025. évre vonatkozó célkitűzéseinket” – nyilatkozta az üzleti jelentés kapcsán Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
Publikus célkitűzés:


