A pénzintézet a technológiai és innovációs központként működő budapesti irodájában dolgozó informatikusokra építve alakítja ki új tudásközpontját, amelynek célja, hogy felgyorsuljon a banknál az automatizáció.

Morgan Stanley Budapest

Innovációs szerepben a budapesti központ

A vállalat budapesti központja sokféle fejlesztésben játszik fontos szerepet. Az iroda 2006-ban harmincfős matematikai modellező csapatként kezdte meg működését. Az azóta eltelt másfél évtized alatt 2200 magasan képzett munkatársat foglalkoztató technológiai és elemző központtá nőtte ki magát.

A Morgan Stanley számos területen használja ki az automatizáció előnyeit, olyan mindennapi tevékenységeket vált ki vele, mint az email csatolmányok letöltése, a számlák és ügyféldokumentumok feldolgozása, adatellenőrzés, visszaélések megelőzése es felderítése. Az automatizációval nő a vállalat hatékonysága, csökken az emberi hibák száma, racionalizálhatóak a költségek, az ott dolgozók kreatívabb feladatok megoldására koncentrálhatnak.

„A magyarországi irodában sok tehetséges informatikus dolgozik olyan területeken, mint az alkalmazásfejlesztés, a kiberbiztonság, a távoli hozzáférés, a felhőtranszformáció. A budapesti központ számos automatizációs folyamatban is vezető szerepet játszott, ezért kézenfekvő döntés volt, hogy itt alakítsuk ki az új tudásközpontunkat” – emelte ki Sigal Zarmi, a Morgan Stanley nemzetközi informatikai igazgatója.

Az új részleg olyan megoldásokra fókuszál, amelyekhez minimális programozói tudás kell vagy egyáltalán nincs szükség kódolásra, de építeni szándékoznak a munkatársak tudására is saját szakterületükön, hogy ötleteket adjanak munkájuk rutinszerűbb részeinek automatizálására.

Elindult a toborzás a bővülő innovációs irodába

A budapesti iroda az új tudásközponttal most tovább erősödik, a Morgan Stanley több mint tucat új munkatárssal bővíti a feltörekvő technológiákkal foglalkozó helyi csapatait. Utóbbi célja, hogy feltérképezzék a piacon elérhető, úttörőnek, számító technológiákat az adatelemzés, az automatizáció vagy a felhő-megoldások területén.

Az innovációs program pedig olyan témákra összpontosít, mint „a dizájnalapú gondolkodás”, amely az üzleti és a technológiai gondolkodásmód közötti különbséget hivatott áthidalni felhasználóbarát szemlélettel, a problémák megtalálásával, ötletjavaslatokkal és jól működő megoldások megvalósításával. Az új csapatokba már meg is indult a toborzás.

Saját fejlesztésű technológiák a Morgan Stanley-nél

A vállalat több mint 4 milliárd dollárt fektetett technológiai megoldásokba és innovációba olyan területeken, mint a nagysebességű és algoritmikus kereskedés, a komplex kockázati modellezés és a bigdata analitika, a digitális ügyfélmegoldások, a kifinomult kiberbiztonság vagy a nagyméretű globális informatikai infrastruktúra kialakítása.

Az élvonalbeli technológiák között lehet említeni a mesterséges intelligenciára épülő „Next Best Action” rendszert, amely segít a pénzügyi tanácsadóknak meghatározni az ügyfelek pénzügyi céljainak eléréséhez vezető leghatékonyabb lépéseket.

Hasonló fejlesztés az „ImpactQuotient” (IQ) nevű rendszer, amely nagy mennyiségű adat elemzésével ad képet a befektetőknek arról, hogy portfoliójuk mennyiben felel meg az általuk meghatározott társadalmi céloknak a klímaváltozástól a nemek közötti egyenlőségen át az oktatás támogatásáig.