Több, mint félmillió ügyfél próbálta már ki Kate-nek, a K&H mesterséges intelligencia-alapú digitális asszisztensének a segítségét.

A K&H ügyfelei közül hétszázezren már digitális csatornákon intézik a pénzügyeiket. Az új számlák több, mint a felét már digitálisan nyitják, a személyi hiteligénylések 68, a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás kötések 73 százalékát is ezen a csatornán intézik az ügyfelek.

Havonta ötmillió érintésmentes fizetés zajlik a K&H által kibocsátott kártyákkal, a novemberben bevezetett digitális SZÉP-kártyából pedig már 70 ezret igényeltek.

Az új ügyfelek egyharmadát a fiatalok alkotják, vonzza őket a mobilbankon keresztül intézhető lehetőségek növekvő száma. A banki mobilapplikációban már nemcsak bankügyeket, de akár lakás- és egyéb biztosítást is lehet kötni, ezzel kapcsolatos ügyeket intézni.

Az ügyfeleket már lassan másfél éve segíti Kate, a bank mesterséges intelligencia-alapú pénzügyi digitális asszisztense. A mobilbanki ügyfelek 86 százaléka, több mint félmillió ember már ki is próbálta, tíz százalékuk pedig már havi rendszerességgel használja.

Az eddigi összesítések alapján az ügyfelek havonta több, mint 220 ezer beszélgetést kezdeményeztek Kate-tel. Egyre több ügyintézési folyamatot végig lehet vinni, például 2023 őszétől már hangalapú utasítással forintátutalást lehet indítani.

Már fizetési kérelmet is lehet fogadni az elektronikus csatornákon keresztül. Ha egy szolgáltató elküldi a fizetési kérelmet, az ügyfél pedig ellenőrzi, és ha rendben találja, egyetlen gombnyomással átutalja az igényelt összeget.

Amiben Kate még segíteni tud:

• Megmutatja az elfelejtett PIN Kódot

• Új bankkártya esetén segít aktiválni és digitalizálni azt, hogy telefonnal is lehessen fizetni

• Segít eligazodni a hitelek között és átkapcsol a megfelelő ügyintézőhöz, ha szükséges

• Módosítja és megmutatja a beállított vásárlási limiteket

• Ha az ügyfél elhagyta bankkártyáját, letiltja azt és újat is tud rendelni

• Összeállítja a bankszámlakivonatot, amit egy gombnyomással le lehet tölteni, vagy tovább küldeni

• Több mint 500 banki, pénzügyi kérdésre tudja a választ

• Megmutatja az ügyfél biztosításait és újat is tud kötni

• Figyelmezteti az ügyfelet, ha törlesztenie kell a hitelkártyáját

• Megmondja az ügyfélnek fontos adatokat, például a bankszámlaszámot, a K&H énazonosítót

• Segíti ügyfeleinknek eligazodni az új K&H mobilbankban

• Megmutatja a meglévő befektetéseket és akár rendszeres vagy egyösszegű befektetést is tud indítani