Ma már nem számít ritkaságnak, hogy egy mobiltelefon vagy táblagép több százezres értéket képvisel – de ki az, aki nyugodt szívvel hordana ilyesmit a zsebében tudva, hogy bármikor megsérülhet, vagy ellophatják? A Telenor mostantól mindenki számára ajánl megnyugtató megoldást, aki náluk vásárolja a készülékét.

A készülékbiztosítás nem új dolog a Telenornál, hiszen akik hűségnyilatkozatot írtak alá készülék vásárlásánál eddig is megköthették az extra nyugalmat jelentő szerződést. A lehetőség azonban ma már mindenki számára elérhető, aki új telefont, táblagépet vagy bármilyen –mobilinternetezésre alkalmas –készüléket vásárol a szolgáltatónál.
Nem kell hozzá hűségidő
A jövőben tehát a biztosításnak nem feltétele a hűségidő vállalása, a listaáron vásárolt készülékek mellé is választható a szolgáltatás. Így akár havi pár száz forintért cserébe már nem kell félnünk attól, hogy mi lesz, ha a telefonunk megsérül, vagy esetleg ellopják. Egy jól beárazott biztosítással bátrabban választhatunk prémium készüléket is magunknak vagy szeretteinknek.
A Telenor jelenleg három biztosítási lehetőséget ajánl. A Basic, a Medium és az Extra néven kínált csomagok nem csak a havidíjaikban, hanem a kínált szolgáltatásokban is különböznek.
A Basic csomag már 390 forinttól elérhető, a készüléket érő véletlen sérülésre, a kijelző betörésére, egyéb rongálódásra nyújt védelmet. A Medium csomag emellett a lopás (gépkocsi feltörés, betöréses lopás, rablás, zseblopás, kifosztás) káresetére, míg az Extra a gyári garancia leteltét követő 365 napon belül a készülék belső meghibásodására és párásodására is biztosítást nyújt.
A párás levegő is károsíthatja a mobilt
„Ez utóbbi esetek gyakoribbak, mint gondolnánk: sokan vannak, akik a fürdőszobába is magukkal viszik a készüléket, nem gondolva arra, hogy a párás levegő – ha nem is azonnal, de – akár néhány hónap alatt tönkreteheti a készülékek belső fém alkatrészeit, vagy az érintkezéseket. A biztosítás ára a választott csomag mellett attól is függ, hogy mekkora volt a készülék vásárláskor aktuális listaára –mondja Homola Márton, a Telenor digitális termékeiért felelős igazgatója.
A biztosítás nem csak biztonságot, hanem kényelmet is jelent, hiszen a sérült, vagy elromlott készüléket futárszolgálat veszi át, szállítja háztól-házig, a szolgáltatási díj ennek a költségeit is fedezi. A kárbejelentéshez személyes ügyintézésre nincs szükség, a teljes folyamat elintézhető egy díjmentesen hívható telefonszámon.
Külföldön is él a biztosítás
Az ügyfél ráadásul a kárrendezés idejére sem marad telefon nélkül: igény esetén cserekészüléket biztosít a Telenor. Ha a telefon, vagy a tablet nem javítható, netán ellopták azt, a készüléket a biztosító cseréli, vagy pótolja. Fontos azonban tudni, hogy ha az eszköz bűncselekmény miatt sérült meg, vagy tűnt el, a biztosítás érvényesítéséhez rendőrségi feljelentést kell tenni.
A készülékbiztosítás az országhatáron túl is segítséget jelenthet, kivéve a cserekészüléket. Akkor is benyújtható a kárigény, ha az eszközt a külföldi tartózkodás során, az annak kezdetétől számított 60 naptári napon belül éri kár.