A hónap végén zárul le az uniós támogatású, a hazai e-közigazgatást fejlesztő projekt, aminek nyomán tovább bővül a Kormányzati Adatközpontban üzemeltetett elektronikus szolgáltatások köre.

A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) vezette konzorcium 1,19 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatású „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ)” projektjének továbbfejlesztése december 31-vel zárul – jelentették be a projektzáró tájékoztatón.
Az egységes online ügyintézési környezet megkönnyíti a hivatalos ügyek intézését mind az állampolgárok, vállalkozások, valamint az ügyintézők számára. A SZEÜSZ-rendszer egymással is együttműködő, a háttérben észrevétlenül működő online funkcióit minden elektronikus ügy intézése során igénybe veszik az ügyfelek és a rendszerhez csatlakozott intézmények.
A rendszer bizonyos elemeivel közvetlenül nem találkozunk az elektronikus azonosítás, meghatalmazás, fizetés, kézbesítés, vagy aláírás során, de ezek is hozzájárulnak az e-közigazgatási szolgáltatások biztonságos, rugalmas igénybevételéhez.
A rendszerben jogszabályoknak és a nemzetközi szabványoknak megfelelően szabályozott e-ügyintézési szolgáltatások építőkockákként biztosítják a csatlakozott szervezetek számára, hogy gyorsan és költséghatékonyan alakítsák ki az elektronikus közszolgáltatásaikat. Ezeket a részelemeket a csatlakozott intézményeknek elegendő csak beilleszteniük a saját elektronikus folyamataikba.
A projektben a szakemberek a korábban létrehozott elemeket fejlesztették tovább – beleértve a Részleges Kódú Telefonos Azonosítást, a Rendelkezési Nyilvántartást, az Összerendelési Nyilvántartást, az Időszaki Értesítési Szolgáltatást és az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszert. Olyan kiegészítő elemeket hoztak még létre, amelyek megteremtik például a SZEÜSZ rendszerhez csatlakozás elektronikus módját is.
A fejlesztést az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése. A projektet a konzorciumvezető NISZ Zrt. az IdomSoft Informatikai Zrt-vel, a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft-vel és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel közösen valósította meg.