A közösségi médiában való megjelenés, közzététel jövedelmező üzletté vált, a legjobb tartalomkészítők milliókat keresnek. Van azonban egy új trend is kialakulóban: a virtuális influencereké.

Bomba üzletet csinálhatnak a virtuális influencerek

Nemrégiben részletesen írtunk az influencer világ újabb szereplőiről a finfluencerekről, akik amolyan amatőr pénzügyi tanácsadóként jelennek meg a közösségi médiát követők életében. Ők valós személyek.

A virtuális influencerek, akikről ez a mostani cikk szól, ugyanolyan jelenléttel és hatalommal bírnak, mint a valós, humán influencerek, de csak a digitális világban léteznek.

A RANT Casino kiszámolta, hogy mennyit kereshetnek egy év alatt ezek a virtuális influencerek, pusztán a szponzorált Instagram-bejegyzésekből.

Íme a ranglista élbolya

Lu do Magalu – 14,9 millió euró

A rangsorban az első a Lu do Magalu: a közösségi média brazíliai sztárja, több mint 6,4 millió Instagram-követővel, amelyet a Magalu brazil kiskereskedelmi márka hozott létre.
Eredetileg olyan tartalmakra összpontosított, mint például a videók kicsomagolása és a termékismertetők, mindezt a vállalat nevében.

Lu ma már megosztja a „magánéletét”, mi több politikai kérdésekben is állást foglal. Lu már nem csak egy értékesítési eszköz, hanem egy teljes értékű influencer. Brazília egyik legkedveltebb és legismertebb „befolyásolójaként” ez a virtuális ikon több mint 14,9 millió eurót kereshet évente csak az Instagramon.

Casas Bahia CB – 7,5 millió euró

A rangsorban a következő helyen áll a CB, egy másik brazil kiskereskedelmi óriás, a Casas Bahia másik terméke.

Lu do Magaluhoz hasonlóan a CB tartalma sem kizárólag a márka termékreklámjára vonatkozik. Ez az animált virtuális tini, aki megosztja a videójátékok, filmek, mémek és egyebek iránti szeretetét közel 4 millió Instagram-követőjével, több mint 7,5 millió eurót kereshet csak az Instagramon.

Any Malu – 561 ezer euró

A harmadik a rangsorban Any Malu, aki egy virtuális influencerből a Cartoon Network sztárja lett, és aki önmagában több mint 561 ezer eurót kereshet Instagram-jelenlétével. A brazil animációs figurának több mint 3 millió YouTube-feliratkozója, valamint több mint félmillió követője van az Instagramon.

Eredetileg a Combo Estúdio produkciós cég hozta létre marketingeszközként. Aztán Any Malu elkezdett videókat készíteni a YouTube-on, most pedig saját animációs Cartoon Network televíziós műsorának a sztárja: O (sur)real mundo de Any Malu (angolul: Any Malu’s Surreal World) .

Noonoouri – 158 ezer euró

Őt követi Noonoouri: egy digitális stílusikon, aki nagy hullámokat keltett a divatvilágban. Az animációs karakter olyanokkal dolgozott együtt, mint Dior, Valentino, MiuMiu, Kim Kardashian és mások. Ez egy olyan lista, amiről a legtöbb valós influencer is csak álmodik.

Noonoouri emellett felhívja a figyelmet a társadalmi kérdésekre, és támogatja az állatok jogait. Noonoouri követőinek a száma az Instagramon meghaladja a 400 ezret, a platformon évente több mint 158 ezer eurót is kereshet.

Leya Love – 139 ezer euró

A rangsorban egy olyan virtuális influencer következik, akinek nagyobb küldetése van: Leya Love a „World Awareness Movement” nagykövete, és arra ösztönzi 383 ezer Instagram-követőjét, hogy fogadják el a pozitivitást és szeressék a bolygót.

A pozitív üzeneteinek terjesztéséből felépített platformmal a virtuális aktivista és influencer évi 139 ezer eurót kereshet az Instagramon.

A legtöbbet kereső virtuális influencerek az Instagramon

Bomba üzletet csinálhatnak a virtuális influencerek
Forrás: RANT Casino