Új alapokra helyezi a hazai szektornak szóló digitalizációs fókuszú Hello Biznisz programját a szolgáltató cég. A közösségi projekt keretében egyebek mellett ingyenes online bemutatkozási lehetőséget kapnak az érintett vállalkozások.

Három évvel a Hello Biznisz néven indított digitalizációs fókuszú vállalkozásfejlesztő program után hasonló néven, új díjmentes közösségi kezdeményezéssel támogatja a hazai kis- és középvállalkozásokat a Magyar Telekom.

Az ingyenes program minden hazai kkv számára nyitott

A most induló Hello Biznisz Klubhoz bármely ebbe a kategóriába sorolható vállalkozás csatlakozhat, működési területtől, cégprofiltól függetlenül. A programban a szolgáltató digitális tudást, online megjelenési lehetőséget és új partnerséget ajánl a felgyorsuló digitalizáció, és a vírus okozta válság kihívásaihoz.

A kezdeményezés elsődleges célja, hogy a több százezres hazai kkv körnek digitális bemutatkozási fórumot teremtsen a potenciális ügyfelek és üzleti partnerek eléréséhez. A klubtagok pedig átadhatják egymásnak a tudást, hogyan tudják a digitális szolgáltatások, megoldások segítségével a mostani rendkívüli helyzetben a vállalkozásukat tovább építeni, vagy újraindítani.

A digitalizációra nyitott vállalkozások néhány perc alatt létrehozhatják nemcsak az adatlapjukat, de digitális névjegykártyájukat is. Ez az online reklámhordozó szabadon felhasználható a későbbi online hirdetésekre.

Azok a legfeljebb 50 fős létszámú kkv-k, amelyek Telekom előfizetéssel is rendelkeznek, most egy plusz lehetőséget is kapnak: klubtagságuk révén, véletlenszerű kiválasztással bekerülhetnek a Telekom júniusban induló országos online kampányába. Pályázat útján pedig olyan vállalkozásokat is kiválaszt a Telekom, amelyek számára megjelenést biztosít TV reklámjában.

A Telekom szándéka szerint a klubba regisztráló vállalkozások valódi közösségbe kerülnek, partnerekre és ügyfelekre találhatnak, legyen szó vállalkozásuk továbbfejlesztéséről vagy digitalizációjáról, függetlenül attól, hogy a változást a járványhelyzet kényszerítette ki, vagy a vállalkozás már korábban belevágott a digitális fejlesztésbe.

A kkv-k digitális ismeretei még igen hiányosak

Emlékeztetőül, a kkv-k digitalizációs támogatását, erre a célra létrehozott vállalkozásfejlesztő program és személyes képzés keretében indította el a Telekom, még 2017.májusában.

A program akkori kulcseleme a hellobiznisz.hu digitális edukációs honlap volt, ahol cikkek, videók, feladatok és ingyenes képzések révén a vállalkozók a szakmaspecifikus tudásukat egészíthették ki az üzleti életben használható lényeges ismeretekkel.

A projekt induláskori másik kiemelt modulja volt az élő, „tantermi” oktatás sorozat, és workshop, amelyek a személyes képzést, tapasztalatcserét szolgálták. A programot a cég kutatása és az ügyfelek visszajelzései inspirálták.

Ezekből kiderült, hogy a vállalkozásoknak a saját tevékenységen túli ismereteik hiányosak, kevés idejük van önállóan megtanulni az új informatikai megoldások használatát. Egy átlagos kisvállalkozás vezetőjének nemcsak szakmai, hanem üzletviteli kérdésekben is folyamatosan döntéseket kell hozni, erre a legtöbb cégnél nincs külön ember.