Új kiskereskedelmi programot indított az Apple, a Premium Partner üzletek a klasszikus Apple Store-okra emlékeztetnek. Az első magyarországi márkabolt most nyitott meg a budapesti Árkád bevásárlóközpontban.

Az új koncepción alapuló üzletek, amelyek közül hazánkban az elsőt az iSTYLE nyitotta meg, szintet lépnek az ügyfélkiszolgálás területén. A bemutatótér alapterülete 125 m2-re nőtt, ahol a korábban megszokottnál több kiszolgáló szakember, emelt szintű terméktámogatási szolgáltatás mellett már szakszerviz is várja a vevőket – emelte ki a bemutatón Gyarmati Csaba, az iSTYLE regionális igazgatója.
Az új üzletkoncepció eltér a korábban megszokott Apple Premium Reseller(APR) megközelítéstől, amelynek a feladata, hogy egységes dizájnt és működési feltételeket biztosítson az Apple üzleti partnereinek. A prémium program célja ,hogy még közelebb hozza a vevőket az almalogójú márka világához.
Az üzlet küllemét az Apple cupertinoi központjában erre szakosodott tervező csapat készítette. Minden berendezés az Apple beszállítóitól származik, a kőpadló Olaszországból, a dizájnos lekerekített asztalok az USA-ból és a bútorok pedig Németországból érkeznek. Az üzlet hamarosan fizikai pénztárgép nélkül is működőképes lesz.
A prémium márkaboltokban minimálisra csökkent a zárt vitrinek száma, így a vásárlók a személyzet segítsége nélkül is könnyen ki tudják próbálni a nyitott polcokon lévő termékeket.
Szakszerviz akár egy napon belül is
A kiemelt üzletben folyamatos szerviz várja az ügyfeleket, így akár egy iPhone képernyőcserét vagy akkumulátorcserét napon belül is tudnak vállalni a szervizesek.
Bővül az újszerű fizetési megoldások tárháza is: az Easy Upgrade fizetési szolgáltatások és az iSTYLE Comfort szolgáltatási csomagok mellett áruhitel konstrukciót és használteszköz-beszámítást is nyújtanak a vásárlók számára.
A prémium üzletekben rendszeres ingyenes oktatásokat és nyílt workshopokat is rendeznek a nagyközönség számára. A tavasszal induló tanfolyamok olyan témákkal várják az érdeklődőket, mint a MacOS munka kezdőknek, tippek és trükkök haladó Mac-felhasználóknak, illetve a videóvágás.
Szolgáltatások vállalkozásoknak
A cég kilenc üzletet tart fenn Magyarországon, négy városban – Budapesten, Győrben, Debrecenben és Szegeden, de a jövőben egyfelől további üzletek nyitását is tervezi, valamint korábbi APR boltokat alakít át prémium szegmensűvé. A társaság tavaly jó évet zárt, 32,7mrd forintos árbevétele egyharmaddal haladta meg az egy évvel korábbit.
„Manapság ugyanakkor a legnagyobb kihívást a csökkenő kereslet jelenti. Sok ügyfelünk halasztja a vásárlást és kivár a készülékcserével, ami érthető is, hiszen a gazdasági bizonytalanság óvatosságra inti mind a fogyasztókat, mind a gazdasági szereplőket”– hangsúlyozta a regionális igazgató.
A Midis Csoporthoz tartozó iSTYLE az Apple Premium viszonteladó üzletek legnagyobb hálózata a régió 9 országában. A legelső iSTYLE áruház 1999-ben nyílt meg, jelenleg a cég több mint 100 üzlettel rendelkezik, ebből 57 a közép-kelet európai régióban, 16 pedig a Közel-Keleten található. A spanyol K-Tuin testvérvállalat hálózata további33 üzletből áll.
A két érdekeltség teljes forgalma tavaly meghaladta az 1 milliárd dollárt. Az első magyarországi fiók 2007-ben nyílt meg, a mostani iSTYLE Apple Premium Partner márkabolt a csehországi után a második a régiónkban.