A Google keresőben meghirdetett hamis banki oldalakkal tavasszal végrehajtott adathalász támadások során keletkezett ügyfélkárok egy részét megtéríti az MBH Bank.

A „Google-csalás” típusú adathalász támadásoknak március 15. és május 31. között áldozatul esett és panaszt tett ügyfelek kárának a 70%-át téríti meg a bank. A speciális kompenzációs eljárás kidolgozása során a hitelintézet az MNB által megfogalmazott „öt csapás” intézkedéscsomag irányelveit is figyelembe vette.

A jelzett időszakban rendkívüli módon megszaporodtak a bankok ügyfelei elleni adathalász támadások. Ennek egyik leggyakoribb formája volt, hogy a csalók az adott bank online felületéhez megtévesztésig hasonló weboldalakat hoztak létre, amelyeket a Google keresőben szponzorált hirdetésként népszerűsítettek, vagy link formájában küldtek el közvetlenül az ügyfeleknek.

Ezek az oldalak az adott bank arculatát és nevét használták, de a webcímük eltért a hivatalostól. Az ügyfelek által ezeken az oldalakon megadott azonosítók, jelszavak és SMS-kódok birtokában a csalók bejutottak a valódi netbankba, ahol tranzakciókat kezdeményeztek.

A pénzintézet a kártalanítást egyedi megállapodás keretében téríti meg. Az MNB újonnan bejelentett irányelvével és a nemzetközi gyakorlattal összhangban a lehetőséggel azok élhetnek, akik első alkalommal estek csalás áldozatául.

A jelzett időszakban keletkezett, már lezárt és vagy még folyamatban lévő panaszokat egyaránt figyelembe vesznek. Az ettől eltérő esetekben a bank egyedileg mérlegel. Az érintett ügyfeleket augusztus végéig keresi meg a bank.

A pénzintézet a csalássorozatok miatt szigorításokat és új intézkedéseket is bevezetett az ügyfélbiztonság növelése érdekében. A hitelintézet együttműködik a hatóságokkal és a Google Magyarországgal, hogy az MBH Bank nevével visszaélő csaló oldalakat is eltávolítsa.