A tanácsadók munkáját segítő compliance-szakemberként teszteli az OpenAI GPT4- és a Meta Llama3-t a KPMG

A címben említett témával kapcsolatos kísérletükről számolt be nemrégiben egy konferencián a KPMG Magyarország menedzsere. Ennek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozását.

Ignácz Péter a tapasztalatokkal kapcsolatban elmondta, hogy a vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia(AI) ma még nem képes teljes mértékben helyettesíteni a szakértői munkát.

Jelentősen gyorsítja ugyanakkor a folyamatot, aminek eredményeként 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot képes létrehozni. A fennmaradó időben a humán szakember végezheti el a nagyobb figyelmet igénylő, alaposabb elemzést.

A szakértő bemutatta, hogyan lehet kihasználni a nagy nyelvi modellek – amilyen az OpenAI GPT4-s vagy a Meta Llama3 – képességeit az irodai környezetben.

Rámutatott, hogy az LLM-ek (nagy nyelvi modellek) már ma is sokoldalúan használhatók vállalati környezetben.

Legyen az chatelés vagy a vállalati dokumentumokból strukturált információk lekérése, vagy az információk kinyerése és strukturálása jogi dokumentumokból.

A néhány hetes fejlesztés célja egy olyan rendszer létrehozása volt, amely képes előzetesen ellenőrizni a kapott vállalati dokumentumokat, és összevetni azokat a releváns üzleti szabályzatokkal, compliance (szabályzatoknak való megfelelés) ellenőrzés céljából.

A szakember arra is rámutatott, hogy a gépi tanulási projekteknél három fő területen merülhet fel probléma: az adatminőségben, a tisztázatlan üzleti igényben vagy az üzleti megrendelő és a fejlesztők közötti együttműködés hiányosságaira visszavezethetően.