A rendszám megadása után csak be kell kapcsolni a mobilon a helymeghatározást és a bank alkalmazása automatikusan kiválasztja a megfelelő zónát.

Mobilbanki applikációval is lehet már itthon parkolni
Forrás: rawpixel.com

A K&H mobilbankjában az összes hazai közterületi parkolási zóna elérhető, számos zárt helyi parkolóval kiegészítve. A pénzintézet legújabb szolgáltatása nemrégiben indult el.

A tranzakció most úgy működik, hogy a parkolási díjat a tervezett időszakra előre kell kifizetni. A fizetés a mobilbankon belül történik, ahol kiválasztható az is, hogy az ügyfél kártyái közül melyikről menjen a fizetés.

Ha mégsem tölti ki az ügyfél a teljes parkolási időt, a manuálisan leállított parkolást követően a le nem parkolt összeget visszatéríti a bank, amit azonnal jóvá is ír a számlán.

Így parkoljunk a mobil appal

Első alkalommal a mobilbanki belépést követően a K&H+ parkolás funkcióra regisztrálni kell, elfogadva az általános szerződési feltételeket és az adatkezelési tájékoztatót, majd a parkolás ikonra kattintás után a felhasználónak rögzítenie kell a rendszámát és a számlázási címét.

Ezek után a helymeghatározás funkció vagy a térkép nézetben történő zónakijelölés segítségével lehet kiválasztani a megfelelő zónát, majd megadni a parkolás hosszát és elindítani a parkolást.

Utolsó lépésként már csak ki kell választani, hogy melyik K&H kártyáról vonják a parkolási díjat.

A szolgáltatás a lejáró parkolásról push-üzenetet küld 15 perccel a lejárat előtt, illetve amikor befejeződik a parkolás. A folyamatban lévő parkolásokat a K&H+ főoldal tetején lehet nyomon követni, illetve leállítani.

Lehetőség van zárt téri parkolásra is: ez esetben a behajtáskor kapott jegyen található jegyszámot kell beírni a szolgáltatás „jegyszám” nevű mezőjébe, kifizetni a parkolást, kihajtáskor pedig az adott parkoló szabályainak megfelelően kell eljárni.

A K&H mobilbankjába integrált parkolással lehet díjköteles időszakon kívül is parkolni: ilyenkor a parkolás csak a díjköteles időszak kezdetén indul el. A főképernyő tetején találhatóak az aktív parkolások, ahol megtekinthetők a parkolás részletei, és itt lehet leállítani azt.

Felhasználóbarát megoldás, hogy ha a felhasználó elfelejtené manuálisan leállítani a parkolást, akkor az az indításnál kijelölt időtartam után az automatikusan leáll.

K&H+ beállításokban elérhető számlázási adatok menüpontban lehet azokat módosítani, és magánszemély vagy vállalati számlázási címet is meg lehet adni. Az autó adatait a K&H+ beállításokban „parkolás”, azon belül „járműveim” menüpontban lehet módosítani.

Egyre több a nem hagyományos mobilbanki szolgáltatás

A K&H+ jelenleg 222 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik, a parkolás funkció a harmadik, nem hagyományos mobilbanki szolgáltatás.

A kártyás vásárlások utáni pénzvisszatérítést kínáló „K&H visszapénz” 148 ezer regisztrálója közül 76 ezer már élt a lehetőséggel, 38 500 tranzakció révén összesen 64 millió forint landolt az ügyfelek számláján.

Népszerű a közlekedési mobiljegy szolgáltatás is, 541 ezer sikeres tranzakciót hajtottak végre a bevezetése óta: a legnépszerűbb a BKK vonaljegye, amelyből 124 ezret vásároltak a felhasználók.