Az őszi okostelefon premierek sorából nem hiányozhat a Xiaomié sem. A jelenlegi legnagyobb kínai okostelefongyártó is most mutatta be legújabb prémium modelljeit, ezúttal a Xiaomi 14T sorozatot.

Okostévé a Xiaomi okostelefonhoz

Ezeket a készülékeket is – a többi nagy márkáéhoz hasonlóan – a fotózási képességek előtérbe helyezésével tervezték, nagy hangsúlyt fektetve az éjszakai fotózásra és a kapcsolódó mesterséges intelligencia (AI) funkciókra.

Az AI-alapú számítási és fotózási platform révén a készülékek javítják a dinamikatartományt és csökkentik a zajt még gyenge fényviszonyok között is. A sorozat támogatja az UltraHDR formátumot, a PortraitLM továbbfejleszti a Master Portrait módot, amely részletgazdag portréfotókat készít.

A 14T Pro modell tripla kamerás rendszere öt fókusztávolságot kínál – 15 mm-től 120 mm-ig, nagyobb rugalmasságot teremtve a különböző fotózási körülményekhez. Az 50 MP-es főkamerája egyharmaddal több fényt képes befogni, mint az előd modellé, az élénk és részletgazdag képekért.

Az olcsóbb 14T változat Sony IMX906 képérzékelővel és ugyancsak tripla kamerás rendszerrel rendelkezik, amely három lencsével négy különböző fókusztávolságot kínál, 15 mm-től 100 mm-ig.

50 MP-es főkamerája mellett, figyelemre méltó a 12 MP-es ultraszéles látószögű kamerája, amellyel 15 mm-es fókusztávolsággal éles és részletgazdag tájképek készülhetnek.

A készülékek a videózásban is több új dolgot hoznak, megkönnyítve a filmes tartalmak készítését. A Film mód támogatja a Cinematic Blur és a Rack Focus váltást a moziszerű hatás érdekében, míg a Rendező mód professzionális filmes felületet kínál, fejlett paramétervezérlőkkel.

A MasterCinema HDR videókat rögzít akár 4K felbontásban is, több részletet megörökítve a fényben és árnyékban, olyan dinamikus tartományt nyújtva, ami közelebb áll az emberi látáshoz.

Az új sorozat AI-képességei

A 14T sorozat a keresés, a hang, a szöveg, a kép és a videó területén egyaránt alkalmaz fejlett mesterséges intelligencia képességeket. A Google-lel való együttműködés révén a 14T Pro az első Xiaomi készülékek egyike, amely használja a bekarikázással keresés funkcióját, amit elsőként a Samsung jelentett be az S24 sorozat bemutatásakor.

A 14T sorozat a Google Gemini alkalmazással is rendelkezik, az AI-segítővel való csevegés segít az írásban, tanulásban, tervezésben és más feladatokban is.

Az AI Tolmács leküzdi a nyelvi akadályokat, javítva a kommunikációt a megbeszélések és hívások során. Az AI Jegyzetek és az AI Hangrögzítő a beszédfelismeréssel, pontos beszélőazonosítással és gyors összefoglalókkal segíti a felhasználót, míg a valós idejű fordítások zökkenőmentessé teszik a többnyelvű interakciókat.

Xiaomi okostelefon

A AI Képszerkesztés kibővíti a képeket, míg az AI Eraser Pro eltávolítja a nem kívánt fotó elemeket. Az AI Film segítségével könnyebben készíthetünk rövid videókat, az AI Portrait pedig személyre szabott avatárokat hoz létre, egyedi egyedi stílusunk bemutatására.

Szoftveresen is sokat változtatott a Xiaomi a telefonjain. Idén január óta több mint 600 szoftverfejlesztés hajtott végre, ami 9,8%-os rendszersebesség-növekedést eredményezett.

A fejlesztések közé tartozik a többnyelvű optimalizálás javítása, a funkciók szinkronizálása az Androiddal, a belépési pontok és az alkalmazásfelesleg csökkentése.

Az új sorozat három innovatív funkciót, a hívásszinkronizálást, alkalmazás-átadást és lejátszás-átvitelt is tartalmaz az akadozásmentes kapcsolódás és az eszközök közötti könnyed váltás érdekében.

A Link to Windows funkció pedig integrált PC-s környezetet kínál a felhasználóknak, áthidalva a mobil és az asztali élmény közötti különbséget.

A T sorozat első tagja, amely már támogatja a vezeték nélküli töltést is

A sorozat csúcsmodellje a 14T Pro MediaTek Dimensity 9300+ processzorral jön, amely 37%-kal nagyobb többmagos CPU teljesítményt nyújt. Az Immortalis-G720 GPU-val párosítva, 44%-os javulás figyelhető meg a grafikai teljesítményben, ami jól jön az AI-alkalmazásokban és akadozásmentes játékélményt ad.

A Surge T1 Tuner stabil kapcsolatot és jobb mobilhálózati teljesítményt nyújt, míg a 3D IceLoop rendszer hatékony hűtést biztosít.

A 14T-be a Mediatek új AI processzora, a Dimensity 8300-Ultra került, ami 20%-os növekedést ad a CPU teljesítményében és 60%-os javulást a GPU teljesítményében, ami jól jön a többfeladatos használatban és egyben hatékonyabb energiafelhasználást is nyújt, meghosszabbítva az akkumulátor élettartamát.

Az új sorozat erős akkumulátorokkal és gyorstöltési képességekkel rendelkezik. A 14T Pro az első a Xiaomi T sorozatban, amely már vezeték nélküli töltést is kínál, 50 W kapacitással az 5000 mAh-s akkumulátorhoz.

Emellett a 120 W HyperCharge 19 perc alatt képes teljesen feltölteni az akkumulátort. A Xiaomi 14T is egy erős, 5000 mAh-s akkumulátorral és 67 W HyperCharge technológiával rendelkezik a gyors vezetékes töltéshez.

Aki elég gyors, a kisebb képernyő mellé kaphat egy nagyot is

A 14T Pro 12GB+512GB tárhelyváltozatban, 329 990 forintos ajánlott fogyasztói áron vásárolható már meg a Xiaomi hivatalos magyarországi értékesítési csatornáin keresztül.

A 14T két tárhelyváltozatban – 12GB+256GB és 12GB+512GB – érkezik 239 990 forinttól induló ajánlott fogyasztói áron.

A promóciós időszak alatt (09.26-10.06-ig) a 14T okostelefon vásárlása esetén a vásárlók egy ráadás Xiaomi TV A 32 2025 okostelevíziót, a Xiaomi 14T Pro okostelefon vásárlása esetén egy ráadás Xiaomi TV A Pro 43 2025 4K-s QLED okostelevíziót kapnak.

Európába is jön az első globális piacra szánt Flip modell

A legújabb okostelefon-sorozat bevezetésével egyidejűleg a Xiaomi bemutatja a globális piacra szánt Xiaomi MIX Flipet, ami a legújabb Xiaomi HyperOS operációs rendszerrel ellátott. A készülék eljut az európai piacra is, de Magyarországon egyelőre nem lesz elérhető.

Az elmúlt évtized a kínai gyártók gyors előretöréséről szólt

A kínai okostelefon-gyártók, a Xiaomi, az Oppo és a Vivo eladásai az évek során jelentősen megugrottak, komoly kihívást jelentve a piac két legnagyobb szereplőjének, az iPhone-nak és a Samsungnak.

A három okostelefon-gyártó együttesen több mint 2,6 milliárd készüléket szállított le egy évtized alatt. Az éves szállítások több mint 460%-kal emelkedtek – derül ki a Stocklytics.com által összegyűjtött adatokból.

A kínai okostelefon-gyártók hosszú utat tettek meg, tíz éve még csak kisebb nevek voltak az iparágban, ma pedig már a globális okostelefon-eladások egyharmadát adják. Ennek számos okát látják a szakértők.

Mindhárom gyártó az agresszív árazásáról ismert, magas specifikációjú telefonokat kínálnak alacsonyabb áron, ami különösen vonzóvá teszi őket azokon a piacokon, ahol nagyon számít az ár.

Emellett az okostelefonokat más okoseszközökkel integráló erős ökoszisztémákkal is sikerült új felhasználókat vonzaniuk. A Nyugat és Kína közötti feszültségek is fellendítették eladásaikat az otthoni piacon, amely globálisan az egyik legnagyobb okostelefon-piac.

Xiaomi okostelefonok helye a piacon

A Statista és az IDC adatai szerint a Xiaomi 2014-ben mintegy 47 millió okostelefont szállított le, míg az Oppo és a Vivo akkori értékesítési számai ismeretlenek.

Amikor a gyártók egy évvel később nyilvánosságra hozták az új értékesítési adatokat, az éves szállítások együttvéve meghaladták a 135 milliót. Három évvel később ebből a 135 millióból 255 millió lett, 2022 végére pedig az éves szállítások további 23%-kal nőttek, és elérték a 316 milliót.

Az első félévre vonatkozó szállítási adatok szerint 2024 az egyik legjobb év lehet az okostelefon-eladásaik szempontjából. Az összesített szállítások az első félévben elérték a 180 milliót, ami 21 millióval több, mint a múlt év azonos időszakában.

Ebből a Xiaomi, az év első hat hónapja alatt 83,1 millió készüléket értékesített, 30%-kal többet, mint egy évvel korábban. A Vivo szállítások 10%-kal, 42,5 millióról 46,7 millióra nőttek.

Az elmúlt tíz évben szállított több milliárd készülékükkel a három említett kínai márka az okostelefonok világának meghatározó szereplőivé vált, piaci részesedésük megháromszorozódott.

A piacvezető Samsung 2015-ben a globális okostelefon-értékesítés mintegy 25%-át, míg az Apple a piac 18%-át birtokolta. A három legnagyobb kínai gyártó abban az évben együttesen 9,3%-os piaci részesedéssel rendelkezett, ami 2024. második negyedévére megközelítette a globális piac harmadát.