Mától négy nap áll rendelkezésre a korábbi digimobilos ügyfeleknek, hogy kicseréljék az eddigi SIM-kártyájukat, különben nem tudják tovább használni a mobiljukat. A szolgáltató a kijelölt napokon a reggeli órákban SMS-ben tájékoztatja az ügyfeleket arról, hogy lehetőség szerint még aznap délelőtt cseréljék ki a SIM kártyát a készülékeikben.

Idén szeptember 30-án megvalósult a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., az AH Média Kereskedelmi Zrt. és az Invitech ICT Services Kft. jogi egyesülése is, a vállalatok beolvadtak a One Magyarország Zrt.-be.
A procedura technikai változásokkal is jár, amelynek része, hogy a korábbi DIGIMobil ügyfeleknek november végén ki kell cserélniük a SIM-kártyájukat, hogy továbbra is működjön a mobilszolgáltatásuk.
A 4iG által felvásárolt DIGI Magyarország mobil-ügyfélszáma a 2021. novemberi átvételi tranzakció előtti kimutatás szerint mintegy 187 ezerre volt tehető. Az előfizetők 2023 nyarán kerültek át az ugyancsak a 4iG által felvásárolt Vodafone Magyarország hálózatára, de az akkori bejelentések már nem tartalmaztak konkrét migrált előfizetői számot.
A cég mostani bejelentése sem tartalmaz konkrét adatot arra vonatkozóan, hogy a jelenlegi technikai átállás mennyi volt DigiMobil ügyfelet érint.
Mit kell még tenni az ügyfeleknek a SIM-kártya csere után?
Amint kicserélik a kártyát egy új, 1-essel kezdődő, 10 számjegyű ügyfélazonosítót kapnak, ezzel tudják azonosítani magukat a telefonos vagy a személyes ügyintézés során. Ezt a számot az új előfizetői szerződés első oldalán találják meg.
Az ügyintézés is eltér az eddigiektől: az előfizetőknek az átállást követően a One online fiókot és a One mobilalkalmazást kell használniuk a korábbi D-Ügyfélkapu helyett. Arra is felhívja a figyelmet a szolgáltató, hogy ha egy ügyfél korábban csoportos beszedési megbízással fizette be a számláját, a változást követően új csoportos beszedési megbízást kell adnia a bankjának.
Ha az ügyfél csak a korábbi DIGIMobil szolgáltatással rendelkezik, akkor novemberben nem kap számlát, decemberben viszont kettőt is: egyet, ami a technikai átállás előtti tételeket, egyet pedig, ami az átállás utáni időszak tételeit tartalmazza.
Ha pedig az érintett ügyfél vezetékes szolgáltatással is rendelkezik, akkor az októberi és a novemberi számlázásban nem lesz változás, de decembertől kezdve a két szolgáltatáshoz két külön számlát kap majd.
Ezt hozza a technikai átállás
Ha egy ügyfélnek MobilMax+ (korábban D MobilMax+) tarifacsomagja van, az új SIM-kártya aktiválása után a szolgáltató 90 napig korlátlan belföldi adatot és hívást biztosít belföldön a magyar, az EU-ból magyar és EU-s, normál díjas számokra.
A SIM-kártya cserével elérhetővé válik az ügyfeleknek az EU roaming szolgáltatás is, ezáltal az EU-n belüli utazások során is felhasználhatják a csomagban foglalt perceket, SMS-eket és a meghatározott EU-s adatkeretet.
Az átállást követően a MobilParkolás szolgáltatást is használhatják a korábbi DIGIMobil ügyfelek, így kiegyenlíthetik a parkolásukat készpénz használata nélkül, mobiltelefonos havi számlájuk terhére. (A technikai átállással kapcsolatos további részletek itt érhetők el.)

