Már az első nemzetközi megmérettetésen is túl van a flinkit!, egy új típusú csapatépítő játék, amelyet a járványhelyzet szült, és helyezett az online térbe. A kezdetekről és a jövőről kérdeztük a mögötte álló startup cég vezetőjét és társbefektetőjét.
„A játék a szabaduló szobákat idéző élményt nyújt, a megfelelő kerettörténettel. A kétórás időtartam alatt nyolc különböző feladatot kell megoldania a csapatoknak, hogy időben felrobbantsák azt az aszteroidát, ami a Földet fenyegeti” – mondja Pintér Antal.
Négyfős csapatok versenyeznek egymással, a feladatok megoldása során van, hogy a Fehér Házban kell megtalálni egy titkos ajtót, vagy térképen kell kideríteni, hogy hol zuhant le a repülőnk, vagy az interneten kell keresgélni az egyik szereplő Facebook, vagy Instagram profiljában elrejtett titkos kódot.
Széles a skála, elég nehezek a feladatok, szükség van arra, hogy a csapattagok összedugják a fejüket. Pontokért folyik a verseny, a játék során segítséget is lehet kérni, ami persze már megszerzett pontjaink egy részébe kerül.
Az indulásnak szánt offline képzési programjukat egyelőre talonba tették
“Ha valaki egy évvel ezelőtt azt mondja, hogy online csapatépítő programok iránt lesz igény, azt sem tudtuk volna, miről beszél” – mesélte korábban a HRportal.hu-nak, a fejlesztő Flinkit Kft. ügyvezetője.
Tavasszal még egy teljesen más koncepcióval indultak volna. Az a megoldás ahhoz segítette volna hozzá a cégeket, hogy a belső kötelező, vagy rendszeresen megtartott képzéseiket, legyen az új belépő, vagy tűzvédelmi, balesetvédelmi oktatás, gamifikációs, játékos formában hajthassák végre.
Ehhez kifejlesztettek egy kül- és beltéren egyaránt használható megoldást, amelyben mindenki a saját telefonján kapja meg a feladatokat és ezeket a fizikai térben kell végrehajtani, például tűzvédelmi oktatásnál megkeresni a poroltókat.
„El is készültünk március végére, de aztán az egészet elsodorta a járvány és a karantén. Akkor született a gondolat, hogy jöjjön az online lehetőség. Nem felejtettük el az előbbit sem, abban reménykedünk, hogy jövő tavasszal újra elő tudjuk húzni, már van is érdeklődő iránta” – fűzi tovább a történetet Pintér Antal.
Ígéretes az első külföldi megmérettetés
Az ügyvezető és csapata, több mint húsz éves szervezetfejlesztői múlttal a háta mögött, tréner és informatikus csapatával néhány hónap alatt alkotta meg a flinkit story-t, amit szeptemberben mutatott be az első felhasználóknak.
November végén pedig már túl is jutottak az első külföldi megmérettetésen. Erről elmondja, hogy a járványhelyzetre tekintettel ez is az online térben, a Product Hunt közösségi felületen zajlott, ami egy, a technológiai újdonságok bemutatkozására szóló platform.
Az oldalnak, ahová a termékinformációkat lehet feltölteni több tízezer tagja van, köztük véleményvezérek, az új iránt extrém fogékony early adapterek. Nagyon széles a termékskála, ez még nagyobb kihívás a megmérettetéshez.
„Egy terméket egyszer lehet itt megfuttatni és az adott termék a többi aznap felrakott termékkel versenyez, küzd a platform látogatóinak a figyelméért. Akinek valamelyik megtetszik, szavaz rá. A nap végére kialakul egy sorrend az aznapi termékek között. Nagyon izgalmas ezt látni, mert 24 óra alatt kell elérni az egész világot” – emeli ki a cégvezető.
Hozzáteszi: a termékük iránt főleg az USA-ban volt érdeklődés, de Indiából és Oroszországból is megkeresték őket, és a végén ötödikként zárták a napot, ami nagyon jó teljesítmény, nem is számítottak ekkora érdeklődésre.
Azóta nemcsak a már említett országokból, hanem egyebek mellett Izraelből és Törökországból. Jelentkeztek olyanok is, akik vagy viszonteladó partnerek lennének, vagy kipróbálnák a terméket.
„A következő egy-két héten belül derül ki, mekkora ezen a téren a fizetőképes kereslet, melyikből lesz folytatás, hányan lesznek, akik pénzt is adnak a termékért” – sorolja Pintér Antal.
A flinkit! üzleti modellje is alkalmazkodik az online világhoz
Türelmesnek kell lenniük, mert a tréning szakmában nagyon hosszú az értékesítési ciklus, az ügyféllel való kapcsolatfelvétel és a megrendelés között akár 6-8 hónap is eltelik. Ha nem is ilyen hosszú időintervallumban, de ennek a játéknak az esetében is, jó pár hét mire megtetszik egy csapatnak, és le is játssza a játékot.
A termék üzleti modellje is alkalmazkodik az online világhoz. A játék egyszeri alkalomra fejenként 10 dollár, vagy 3 ezer forint. Az érdeklődő csapatok hitelkártyával kifizetik a játék díját, megkapják a belépési kódokat és már indítható is a történet.
Kérdésünkre, hogy miért éppen flinkit a neve a játéknak, Pintér Antal felvilágosít, hogy ne keressünk hozzá konkrét jelentést, egyszerűen csak kerestek egy olyan hangzású szót, ami minél több embernek tetszhet. A játék jelenleg két nyelven – magyar, angol – érhető el, de már fejlesztik a spanyol nyelvű változatot is.
Az ügyvezető bizakodó, mint mondja elég szerény terveket tűztek ki magunk elé, épp a tréning terület korábban említett sajátosságai miatt. Az eltelt nem túl hosszú idő alatt is már számottevő a bevételük, de persze még nem hozott profitot.
„Elég sokat kell még befektetni, azt gondolom, hogy a jövő év második fele lesz az, amikor a cashflow-nk pozitívba fordul” – jósolja az ügyvezető. A jelenleg négyfős cég külsős fejlesztői csapattal dolgozik, amely az egyik tulajdonostárs Ercsey-Orbán Péter másik cégéhez tartozik. A harmadik tulajdonos az informatika világából ismert Vadnai Tamás.
Pintér Antal sem itt kezdte a karrierjét, mint mondja előbb multizott vagy 10 évet egy teljesen más ágazatban, a Levi Straussnak volt a kereskedelmi igazgatója. Utána kezdett tréningekkel, szervezet- és vezetésfejlesztéssel, céges csapatok működésével foglalkozni, aminek lassan már 20 éve.
A jövőt firtató kérdésünkre elmondja, hogy egy újabb, a jelenleginél könnyebb játékkal szeretnék bővíteni a flinkit! palettát, ami egy hackeres történet lesz, a Mátrix film világát hozza fel, vidámabbra, játékosabbra hangolva.