Az olasz Candy-t 80 éve, míg a szlovén Gorenjét 75 éve alapították. Mindkét márka azóta is folyamatos megújulásban van, népszerűségük emiatt (is) töretlen.

Az első saját tervezésű mosógépét 1945-ben bemutatott Candy mára a a világ egyik legismertebb háztartásigép-gyártójává vált, 2019. óta pedig a világelső Haier Smart Home csoport tagja. A magyarországi forgalmazást a Candy Hoover Hungary Kft. végzi, amely a Haier Europe hazai leányvállalata.

Háztartási gépek

„A New Candy készülékek bevezetésével nemcsak a logó újul meg – itt az ideje, hogy másként tekintsünk a márkára is” – hangsúlyozza Huczka István, a Candy Hoover Hungary Kft. nemrégiben kinevezett új ügyvezető igazgatója, aki egy másik neves márkától a Whirlpooltól érkezett.

A Candy a 2024-es „Ready to Live” megújulás jegyében új vizuális megjelenéssel és dizájnnal lép a piacra. A Candy Fresco hűtőszekrények fejlett légáram-technológiával, a Candy Bake sütők előmelegítés nélküli funkcióval, vagy a Candy Rapido’ mosogatógép rekordgyors, 35 perces programmal rendelkezik.

A 80. évforduló új kezdetet is jelent, idén nemzetközi kampányokkal, különleges akciókkal és újdonságokkal ünnepli a márka az innovatív örökséget, és egyben már a következő évtized otthonait inspirálja.

A mezőgazdasági gépektől a konyhai innovációkig

Az élet egyszerűbbé tétele – a kezdetektől ez volt a Gorenje víziója, az elmúlt 75 év során a cég által gyártott termékekből világszerte több mint 127 millió háztartási nagygép talált otthonra több mint 60 országban.

A márka története az azonos nevű faluban kezdődött 1950-ben, ahol eleinte mezőgazdasági gépek gyártásával foglalkoztak. A háztartási gépek fejlődő piacában rejlő új lehetőségekkel élve 1958-ban készült el az első szilárd tüzelésű tűzhelyük. A vállalat hamar kinőtte eredeti telephelyét, 1960-ban Velenjébe költözött, amely azóta is a cég központja.

Háztartási gépek

A Hisense csoporthoz 2018-ban csatlakoztak, ezzel a Gorenje új piacokhoz és gyorsabb technológiai fejlődést biztosító lehetőségekhez jutott. A márka 2024-ben Európában a főzőkészülékek 4., a hűtőszekrények 6. legnagyobb szállítója volt, Kelet-Európában pedig 10,6%-os piaci részesedéssel a második helyen végzett.

A Gorenje is számtalan innovációt mondhat magáénak, a mosás és szárítás terén ilyen többek között gőzfunkció, a speciális textíliákhoz igazított és természetes szárítást utánzó programok. A mosogatógépeknél teljes edényszárítással, intelligens mosogatószer-adagolással, antibakteriális védelemmel hívja fel a figyelmet magára.

A főzést és sütést különféle ételekhez igazított automata programok, gőzzel támogatott sütés, rugalmas főzőzónákkal rendelkező indukciós főzőlapok, stabil hőmérséklet és intuitív edényérzékelés segíti.

Az élelmiszer tárolásban az állítható fiókok, a felhasználói szokásokhoz automatikusan alkalmazkodó technológia, különböző méret- és térfogatopciók találhatók az előnyök között.

A Gorenje a 2000-es évek első évtizedében világhírű dizájnereket – Pininfarina, Ora Ito, Karim Rashid és Starck – vont be a háztartásigépek tervezésébe.

A napi teendőket optimalizáló egyedi okoskészülékek fejlesztése mellett a cég egy másik innovatív megoldást, a ConnectLife platformot fejlesztette ki. Ez kényelmes, időtakarékos megoldásokat kínál, mint például a távirányító, az eszközfelügyelet és a készülékkezelés okostelefonon keresztül. Sok hasznos tartalommal, instrukciókkal és receptekkel is szolgál.