Magyarországon is elindult a Vergnano kávémárka Women in Coffee(WiC) kezdeményezése. A nők kávéipari szerepét láthatóvá tévő globális program hazai részét támogatva megnyitott a kávémárka WiC termékeinek webshopja.

A Women in Coffee a Caffè Vergnano olasz családi vállalkozás nőközpontú társadalmi fenntarthatósági kezdeményezése. Mondhatjuk úgy is, hogy a kávé „nőnemű”: a kávéültetvényeken foglalkoztatott munkaerő 70%-a nő, miközben a világ kávéfarmjainak mindössze az egynegyedét irányítják nők.
Ennek hatására indította útjára 2018-ban Carolina Vergnano, a prémium kávémárka tulajdonosa és negyedik generációs, de első női vezetője, a menedzsment egyetlen női tagja a fent említett kezdeményezést.
A legelső finanszírozott projekt egy pörkölőgép vásárlása volt, amely egy húsz nőből álló kisvállalkozás alapját képezte a Dominikai Köztársaságban.
Hondurasban egy új könyvtár építését támogatta a cég, ahol a nőket és családjaikat olyan új eszközökkel ruházzák fel, amelyek elősegítik szakmai fejlődésüket. Ennek érdekében a könyvtárba képzési akadémiát is terveztek.
A projekt azóta tovább fejlődött, ahogy Carolina Vergnano fogalmaz, kibővítette a mandátumát, és a kultúrát és az oktatást is támogató kezdeményezések befogadó eszközévé vált, részben az emancipáció ösztönzése, részben az értékteremtés céljából.
A pinkbe öltöztetett hazai kávézópiac
A Caffè Vergnano márkát kizárólagosan forgalmazó Coca-Cola HBC Magyarország anyacége 2021. októberében vásárolt 30 százalékos részesedést a családi tulajdonban lévő Casa del Caffè Vergnano vállalatban, és 2022. januárja óta forgalmazza a cég kávétermékeit Magyarországon.
Idén júniustól pedig az italgyártó és forgalmazó nálunk is bevezette a Women in Coffee programot, amely egyszerre nyújt komplex képzési programot a vendéglátó szektor számára és indít társadalmi érzékenyítő, szemléletformáló kampányt. A program kiemelt célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése is.

„Ez a számomra kiemelten fontos projekt eredetileg a kávéültetvényeken dolgozó nők élet- és munkakörülményeinek támogatására alakult, mára azonban globális célja a nők szerepvállalásának erősítése és a nemek közötti egyenlőség előmozdítása. Azokban az országokban, ahol a kávétermelés nem lehetséges, a program olyan közösségeket és vállalkozásokat támogat, amelyek aktívan tesznek a nők társadalmi, illetve gazdasági helyzetének javításáért, lehetőségeik kiterjesztéséért” – mondta el a program bejelentésén Carolina Vergnano.
Olaszországban már több éve működik eredményesen a projekt: a partner kávézókban elérhető pink kollekció (csészék, poharak és egyéb márkatermékek) elemeinek megvásárlásával a vendégek közvetlenül is támogathatják a kávéfarmokon dolgozó nőket.
Magyarországon terv még a zászlóshajós Women in Coffee üzletek kialakítása Budapest mellett olyan városokban még, mint Szeged, Pécs, vagy a Balaton környéke.
A vállalat teljeskörű szakmai és marketing támogatást ad a szigorú kritériumok alapján kiválasztott vendéglátó partnereknek, akik többek között limitált kiadású kávét, speciális barista eszközöket és marketing támogatást kapnak a rózsaszín kávézók kialakításához, üzleti tervük elkészítéséhez is komoly segítséget kapnak.
A kávémárka fogyasztói pedig mostantól a magyarországi Vergnano webshopból is beszerezhetik a kávétermékeket és az elkészítésükhöz, valamint az elfogyasztásukhoz használt eszközöket is.

