Egy év alatt 30-50 százalékot nőtt a magyar nagyvállalati vezetők LinkedIn követőtábora: az élbolyba kerüléshez sokezres létszámra volt szükség. Idén a pénzügyi felsővezetők közössége növekedett a leglátványosabban az oldalon: akadt, aki duplázott tavaly óta – derül ki az Uniomedia legfrissebb LinkedIn-kutatásából.

Vezetői karrierutak

Az ügynökség 2021 óta elemzi az ötven legnagyobb magyar vállalat felsővezetőinek LinkedIn profilját CEO, HR vezető, kommunikációs vezető és már pénzügyi vezető kategóriában is.

A mostani kutatásból kiderül, hogy jelenleg Szabó Béla, a Telekom márkakommunikációs igazgatója rendelkezik a legtöbb követővel a TOP50 magyar nagyvállalat és a kereskedelmi bankok vezetőit vizsgáló LinkedIn kutatás alapján, megelőzve a 2022-es győztest, Keszte Róbertet, a Continental Magyarország vezérigazgatóját.

A dobogós még a Magyar Telekom HR-igazgatója, Friedl Zsuzsa, aki jövőre már nem szerepel ezen a listán, mert időközben kinevezték a Deutsche Telekomhoz tartozó T-Systems International HR-vezetőjévé és Németországba költözik.

A negyedik helyen lévő Jabil vezérigazgatót, Kékesi Sándort 66 százalékkal követik többen, mint tavaly, de az ötösfogathoz tartozó Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketingigazgatója is 17 százalékkal növelte a követőszámát.

Vezetői karrierutak

A hazai LinkedIn közösségi életben lehet látni olyan felsővezetőket is, akik a TOP 50 vállalat képviselőinél is eredményesebbek. Közéjük tartozik Joó István, a HIPA – Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, aki 9339 követővel az egyik legnagyobb követőtáború vezető.

Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország vezérigazgatója pedig 13 ezer feletti követővel még ennél is népesebb táborral osztja meg gondolatait és szakmai tartalmait. Idén az Audi Hungária pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Patrick Heinecke növelte a legnagyobb mértékben a bázisát, 116 százalékkal.

A vezérigazgatók között idén Keszte Róbert (Continental) áll az első helyen Kékesi Sándor (Jabil) előtt. A harmadik hely Heiszler Gabrielláé (SPAR) lett, Hegedűs Éva, a Gránit Bank vezére a negyedik, míg Alfons Dintner, az Audi vezérigazgatója új szereplőként az ötödik helyen debütált a TOP5-ben.

A kommunikációs, a HR és a pénzügyi vezetők toplistái

A követőszám alapú listán a kommunikációs vezetők élmezőnyét alkotó dobogós hármasban idén is Szabó Béla (Telekom), Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.,) és Hevesi Nóra (Tesco) a sorrend. Az ötösfogat tagja negyedikként Bodó Teodóra, a Bosch kommunikációs vezetője, ötödik Kutas István, a Magyar Bankholding kommunikációs vezetője.

A HR-vezetők között Friedl Zsuzsa (Telekom) a korábbi negyedik helyről az élre ugrott, míg Kalmár Ákos, a Continental HR-vezetője a 2022-es harmadik helyről egyet lépett előrébb.

A tavalyi első, Kósa Barbara (Harmann Becker) idén a harmadik lett. Új szereplő a listán a negyedik, Varga István András (Vertis Zrt.) és Hegely Sára (ALDI), aki az ötödik a HR-vezetők élmezőnyében.

A pénzügyi vezetők követőszáma nőtt a leglátványosabban, ugyanakkor ebben a körben még alacsonyabbak a számok – vagyis ez a vezetői kör most kezdi felfedezni magának a LinkedIn közösségépítés előnyeit.

A legnagyobb növekedést elérő Patrick Heinecke (Audi) áll az első helyen az ötös listán, Ian Malin (Wizzair), Vécsey Balázs (Bosch), Daria Dodonova (Telekom) és Soóki-Tóth Tamás (Sanofi) előtt.

„Az idén látható masszív növekedés azt jelenti, hogy az online közösségépítés egyre fontosabb tevékenység, a vállalatvezetés legfelsőbb szintjén is. A legtudatosabbak átgondolt stratégia mentén, emberi és pénzügyi erőforrást áldozva, esetenként professzionális eszközöket is igénybe véve dolgoznak a véleményvezéri szerepük erősítésén. Ma e nélkül már lehetetlen az élbolyba kerülni.

A LinkedIn egyértelműen „személyes-szakmai” platformmá vált, azaz egy-egy poszt akkor mozgatja meg hatékonyan a közösséget, ha se nem csupán személyes, se nem csupán szakmai, hanem a két szféra okos és releváns keveréke. Az emberek tanulni és tájékozódni is járnak a LinkedIn-re manapság, innen szeretjük megtudni a személyi híreket is, de okos gondolatokat is szeretnénk magunkkal vinni a felületről.

Új fejlemény, hogy a legfelsőbb vezetők nemcsak külső kommunikációra használják, hanem vállalati közösségépítő platformként, immár akár a belső kommunikáció támogatására is – azaz a teljes network-jük innen tájékozódik, a távoli ismerősők, az üzletfelek, csakúgy, mint a legközelebbi kollégák” – mondja a kutatás kapcsán Balatoni Zsófia, az Uniomedia alapítója.

LinkedIn-hatékonyság a kiváltott reakciók száma alapján

Az elért reakciók számában egy év alatt 50-100 százalékos a növekedés, ami azt jelenti: sokkal hatékonyabban mozgatják a meglévő szakmai közösségüket a vezetők.

Ennek alapján a vezérigazgatók körében Keszte Róbert (Continental) mögött Rékasi Tibor (Telekom) két helyet javítva a második, Solti Andrea (Shell) a harmadik, míg Guntram Würzberg (E.ON) a negyedik lett és Kékesi Sándor is bekerült a legjobb öt közé.

Az összes egyéb pozíciót beleszámítva is Keszte Róbert (Continental, CEO) a legeredményesebb, Friedl Zsuzsa (Telekom, chief of staff), Pantl Péter (Mol, kommunikáció) Rékasi Tibor (Telekom, CEO) és Solti Andrea (Shell, CEO) előtt.

Vezetői karrierutak

A kommunikációs vezetők között az öt legtöbb interakciót kiváltó szakemberből három a bankszektorból érkezett. A legtöbb reakciót kiváltó kommunikációs szakember között változatlanul Pantl Péter (MOL) az első, második Gáspár Bence (OTP) Blaumann Debóra (Erste) a harmadik, Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) a negyedik, míg Szinai Ádám (CIB) az ötödik.

Vezetői karrierutak

Ők a legjobbak a követők és reakciók alapján

A reakciók számát a követőszámhoz arányosítva még reálisabb képet kapunk arról, ki milyen hatékonyan szólítja meg a LinkedIn közösségét. Ebben az összehasonlításban 2023-ban szinte teljesen kicserélődött a TOP5 mezőny.

Guntram Würzberg, az E.ON vezérigazgatója végzett az élen, megelőzve Grósz Jenőt, a Lidl vezetőjét. A harmadik helyre Szabó Gergely, a MET Hungary CEO-ja, a negyedikre Berkes Áron, a Vodafone HR-igazgatója került, míg az ötödik helyen Gáspár Bence futott be.