A világ jelenlegi legfejlettebb, mesterséges intelligencián(AI) alapuló, online élelmiszer-kiskereskedelmi központját állította fel Bécsben a Kifli.hu anyavállalata, a Rohlik-csoport informatikai cége, a Veloq.

Kifli.hu AI vezérelt rendeléskezelés

A bejelentés egyben egy globális együttműködés kezdetét is jelenti a német AutoStore-ral, az intelligens rendelés-feldolgozás meghatározó fejlesztőjével. A partnerség célja, hogy újgenerációs automatizálási megoldásokat juttasson el világszerte az élelmiszer-kiskereskedőkhöz.

Valós idejű rendeléskezelés

A Rohlik Group bécsi központja a világon elsőként vezeti be a valós idejű rendeléskezelést az AutoStore, úgynevezett rácsos feldolgozó rendszerében. A technológia lényege egy kocka elven felépített megoldás, amelynél a tárolási rendszer tetején futó robotok végzik a raktári műveleteket, így az az alkalmazási hely méreteihez igazítható.

A Veloq technológiájával ötvözött megoldás az összekészített rendeléseket automatikusan, szállítási útvonal szerint rendezi el, megszüntetve a kézi válogatást, gyorsabbá téve a folyamatot és egyben csökkentve a költségeket.

A fejlesztés révén több mint 20 ezer termék készíthető össze akár 30 percen belül, legyen az friss termék, szárazáru, fagyasztott vagy akár a gyógyszer kategóriában is.

Az együttműködés jegyében a Veloq az AutoStore megoldásainak hivatalos szállítójává is válik, ötvözve az AutoStore robotikai platformját a Veloq saját fejlesztésű AI alapú szoftverével, illetve operatív szakértelmével.

A két vállalat egy olyan modellt hozott létre, amely a nagy, központi raktáraktól a kisebb helyi egységekig minden élelmiszer-kiskereskedőnek lehetőséget ad a még gyorsabb, frissebb és fenntarthatóbb kiszállításra.

Új globális mérce az intelligens logisztikában

„Ez nemcsak számunkra, hanem az egész élelmiszeripar számára mérföldkő. Az AutoStore-ral közösen megmutatjuk, hogyan teheti elérhetőbbé, gyorsabbá és fenntarthatóbbá az élelmiszer-kiszállítást a csúcstechnológia” – mondja Tomáš Čupr, a Rohlik Group alapító- vezérigazgatója.

Az Autostore vezérigazgatója úgy látja az élelmiszer-kiskereskedők egyre nagyobb elvárásokkal, munkaerőhiánnyal és költségekkel küzdenek – miközben a vásárlók továbbra is frissességet és megbízhatóságot várnak el. Mats Hovland Vikse szerint a Veloq-val közös projekt újradefiniálja, mit jelent a gyors és intelligens kiszolgálás.

Richard McKenzie, a Veloq vezérigazgatója pedig kiemelte: a cégük küldetése, hogy megoldja az online élelmiszer-kereskedelem legnagyobb kihívásait – a frissesség, a rövid szavatossági idő és az összetett rendeléskezelés problémáit.

„Az AutoStore precíziós hardverét és a mi AI-platformunkat egyesítve egy teljes körű, élelmiszerekre szabott megoldást hoztunk létre. A bécsi központ a jövő modellje, de készen állunk arra, hogy a megoldást partnereink rendelkezésére bocsássuk Európában és Észak-Amerikában egyaránt” – tette hozzá.

A Veloq platformja már öt európai piacon működik sikeresen, az alábbi eredményekkel:

94 százalékos rendelési pontosság és pontos kiszállítás

90 feletti ügyfél-elégedettségi mutató (NPS)

30 perces rendelés-előkészítés, valamint három órán belüli kiszállítás

A bécsi központot hét hőmérsékleti zónára osztották, integrálva a friss pékáru, valamint a gyógyszer kategóriát, az AI-alapú útvonaltervezést és a volumenalapú kiválasztást – a maximális hatékonyság és a minimális pazarlás érdekében.

Jövőbeni tervek

A Veloq és az AutoStore világszerte tervezi bevezetni az élelmiszeripari automatizálási rendszert, hogy kielégítsék a nagy teljesítményű, AI-alapú logisztikai infrastruktúra iránti növekvő igényt. Már előkészítés alatt áll az észak-amerikai terjeszkedés, és a partnerek várakozása szerint a bécsi modell gyorsan és hatékonyan adaptálható további piacokon is.