Oktató jellegű információs kampányt indított az OTP Mobil „Így védd a fiókod” néven, az online térben használt jelszavak rendszeres cseréjét ösztönözve.

Sűrűn változó jelszavak védenek a támadástól
Forrás: rawpixel.com

Egy friss felmérés szerint a hazai lakosság háromnegyede már belátja, hogy az online felületeken használt jelszavakat időnként le kell cserélni, de csak egyharmaduk teszi is ezt meg.

A neten vásárlók ötöde pedig mindenhol azonos belépési kódot használ. Így nem meglepő, hogy a hazai felhasználók több mint az egyötöde vált már online csalás áldozatává.

A kiberbűnözők viszont naprakészek és gyakran változtatják egyre kreatívabb eszközeiket, amivel tőrbe csalják az áldozataikat, még a rutinos internethasználókat is.

A különböző felületek és adatok védelme érdekében már jó pár adatbiztonsági megoldás közül lehet választani, viszont még mindig vannak, akik azzal sincsenek tisztában, hogy egy megfelelő jelszóválasztással is sokat tehetnek a biztonságuk érdekében.

Még kevesen használják a jelszószéfet

A felmérés adataiból kiderül, hogy a lakosság 36 százaléka még mindig ritkábban cseréli a jelszavát, mint ahogy az szerinte szükséges lenne.

A 29 százalékuk úgy véli, elegendő azt évente cserélni, 17 és 18 százalék szerint fél évente, illetve negyed évente, 12 százalék szerint pedig minden hónapban érdemes elvégezni ezt a lépést.

A lakosság 14 százaléka ugyanakkor még mindig úgy gondolja, hogy jól van az úgy, ahogy eddig van. Meglepő módon ez leginkább az aktív fiatalokra (18-39 évesek) jellemző.

„Az erős jelszavak legalább 12 karakter hosszúságúak legyenek, használjunk benne szóközöket vagy alsó vonásokat, illetve egy-egy betűt cseréljünk ki speciális karakterekre – emeli ki Szabó Gergő, az OTP Mobil Marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.

Ezt az alapelvet a lakosság körülbelül fele tartja fontosnak, csak a tizede vallja be, hogy kifejezetten könnyen megjegyezhető, kikövetkeztethető kódot használ.

A felmérés szerint a válaszadók negyede használ jelszószéfet, ami segít a különböző felületekhez tartozó belépési kódok megjegyzésében, 23 százalék viszont nem is ismeri a kifejezést.