Az üzleti szoftverek piacvezetője két helyszínen tartja éves konferenciáját. A globálisnak a floridai Orlando, az európainak Barcelona ad otthont. Mindkettőt fontos bejelentések kísérték ezúttal is nemcsak nagyvállalatoknak.

SAP

Előbbire időzítette a cég a mesterséges intelligenciához kapcsolódó bejelentéseket. Az Accenture-rel, a Microsofttal, a Metával, a Mistral AI-val, az NVIDIA-val, a Google Clouddal és az Amazon Web Services-zel kötött megállapodások a generatív AI alapú szolgáltatások integrációjáról, és a copilotok egyre több munkaterületen való bevetéséről szóltak.

Mindezek célja, hogy az üzleti szoftverekben adminisztrált folyamatok, az adatfeldolgozás és -elemzés, a döntéselőkészítő riportok létrehozása, és az üzleti adatbázisok átláthatósága felgyorsuljon.

A Sapphire konferencia nagy visszhangot kiváltó bejelentéseinek egyike, az SAP S/4HANA Cloud Public Edition generatív AI funkciójáról szólt. Ezzel a felhasználók természetes nyelven írhatják le a beszerzési igényeiket, amelyek alapján a szoftver ajánlott termék- és szolgáltatáscsomagokat generál.

Friss hír az is, hogy az SAP Analytics Cloud integrálódik a Microsoft PowerPointba, lehetővé téve a zökkenőmentes adatvizualizálást.

Az európai rendezvény iránti érdeklődést, amelyen 27 országból 20 ezer fő vett részt az SAP S/4HANA bevezetésének 2027-es céldátuma is fűti. Az SAP fel akarja gyorsítani az átállást, amihez a cégek digitális transzformációját elősegítő megoldásokat is bemutattak.

Ezek körébe sorolható, hogy az SAP integrálta a LeanIX platformot a RISE programjába, és az most már az SAP AI asszisztensével, a Joule-lal is elérhető. Ez az integráció segít az ügyfeleknek az IT infrastruktúrák korszerűsítésében.

A RISE with SAP, Signavio és LeanIX kombinációja nagyon fontos azoknak a vállalatoknak, amelyek az SAP S/4HANA felhőbe történő átállását tervezik. Az IT alkalmazások és üzleti folyamatok integrált áttekintésével az SAP LeanIX felgyorsítja a modernizációt és csökkenti az ügyfelek átalakulási kockázatait.

Ezt tudja a frissen felvásárolt WalkMe

Az SAP S/4HANA átállás zökkenőmentességéhez ad segítséget az SAP frissen bejelentett felvásárlása, a WalkMe akvizíció is, amely a digitális alkalmazások elsajátításának megkönnyítésére szakosodott izraeli tech startup – jelentették be Barcelonában.

A cég digitális alkalmazási platformot (DAP) kínál, amely segít a vállalatoknak az alkalmazások integrációjának és használatának optimalizálásában, magában foglalva interaktív útmutatókat, intelligens értesítéseket is.

A cég olyan iparágakban kínál megoldásokat, mint például a HR, az IT, az értékesítés vagy az ügyfélszolgálat. A cég által kínált megoldások között szerepelnek az AI által vezérelt elemzések és automatizációk, ezek célja a felhasználói élmény és a termelékenység javítása.

A WalkMe 2011-ben alakult, és gyorsan nőtt a DAP piac vezető szereplőjévé. A cég központja Tel Avivban található, és világszerte több irodával rendelkezik.

Az SAP másfél milliárd dollárért vásárolja meg a WalkMe-t. Noha ez 45%-kal több, mint az elmúlt időszaki tőzsdei átlagárfolyam, ugyanakkor a WalkMe a covidot kísérő digitalizációs hullámban ért már 2 milliárd dollárnál is többet.

A felhasználói esetek széles tárháza

Az esemény egyik legnagyobb előnye, hogy kézzelfogható példákkal szolgál az összes iparág mindenféle méretű vállalatának gyakorlatából, nem feltétlenül csak a globális márkák sorából.

Ilyen jó gyakorlatot mutatott fel például az ENEDIS, Franciaország vezető villamosenergia-hálózat üzemeltetője, mely SAP Signavio Process Mining és AI megoldásokat vezetett be a mérési anomáliák automatikus felderítésére és megoldására.

Az SAP technológia 90%-os termelékenységnövekedést eredményezett a hibafeltárási gyakorlatban, napi több mint 2,000 mérési hiba feldolgozásával.

A közel 200 éves spanyol borászat, a González Byass bevezette az SAP Responsible Design and Production megoldást a műanyagokat sújtó adók kezelésére és a fenntarthatósági célok elérésére. Az SAP megoldása segíti a vállalatot a szabályozások betartásában és az anyagválasztás optimalizálásában.

Az egykori német OTTO katalógusáruházból kinőtt Bonprix ruházati kereskedő, az SAP Datasphere megoldással modernizálta adat- és elemzési rendszereit, hogy dinamikus, többfelhős adatstruktúrát hozzon létre.

A cég célja, hogy adatait jobban kihasználva új kollekciókat kínáljon, és javítsa az online vásárlói élményt. Az SAP Revenue Growth Management megoldása általában is segíti a fogyasztási cikkekkel foglalkozó vállalatokat, hogy racionalizálják a promóciók tervezését, végrehajtását és a kapcsolódó elszámolási folyamatokat.