Elindította Magyarország első, hibrid modellű digitális biztosításközvetítő platformját a Hungarikum Alkusz Zrt. A biztosításipiac.hu valós piaci igényt elégíthet ki, a felmérések szerint ugyanis a nálunk kötött új biztosítások egyre nagyobb részét kötik online.

Hungarikum
Forrás: rawpixel.com

A piac vezető szereplőjének számító Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. most indította el digitális biztosításközvetítő rendszerét, ami a lakossági ügyfeleket a biztosítási tanácsadók széles körével hozza össze.

A biztosításipiac.hu platform fejlesztése négy évig tartott, és abban részt vett az alkuszcég több mint 200 fős szakértői csapata, amihez banki partnerként csatlakozott az MBH Bank.

Az új online felületen gyorsan, egyszerűen köthető kötelező felelősségbiztosítás, CASCO-, utasbiztosítás, lakásbiztosítás, valamint otthonbiztosítás is. A platform fő jellegzetessége, hogy nem egyszerűen, automatikusan ajánl az ügyfélnek többfélét is a meglévő kínálatból, hanem a számára az adott élethelyzetében a leginkább megfelelő biztosítás megtalálására törekszik.

A felhasználó az alkuszcég több mint ezer fős szakértői hálózatára támaszkodva a telefonos ügyfélszolgálaton valódi szakértőktől is kérhet segítséget biztosításai megkötéséhez, vagy akár egyéb ügyek intézésében, ez adja a platform hibrid voltát.

Automatikus versenyeztetés a legjobb ajánlatért

A legjobb ajánlat megtalálását támogatja az automatikus versenyeztetés, ami a hazai és nemzetközi piacon egyedinek számít. Ennek lényege, hogy a biztosításipiac.hu minden évben automatikusan megversenyezteti a biztosítók platformon kezelt termékajánlatait, amit kérés nélkül nyújt az ügyfeleknek.

A felületen lehetőség van arra is, hogy a felhasználók áthozzák ide a máshol kötött biztosításaikat, hogy egy helyen láthassák és kezelhessék az összes biztosítási szerződésüket. Ehhez csak néhány alapadatot kell megadni a biztosításipiac.hu-n, ami innentől automatikusan intézi az átregisztrálást.

„Magyarországon évente több mint 90 ezer új biztosítást kötnek, 2022 végén több mint 14,81 millió szerződést tartotta nyilván a szektorban. Bár a digitalizáció az elmúlt években az élet számos területén alapvető változásokat hozott, úgy látjuk, hogy a biztosítási szektornak még nagyon sokat kell fejlődnie, hogy valóban az ügyfelek igényeinek és érdekeinek megfelelő szolgáltatásokat kínáljon” – hívta fel a figyelmet Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A digitalizáció még többet hozhat ki az amúgy is dinamikusan növekvő piacból, ezt a friss üzleti számokkal és előrejelzésekkel is igyekezett alátámasztani a társtulajdonos cégvezető. Elmondta, hogy húsz éve szállt be az amúgy 2003 óta létező cégbe, ami akkor még egy 15 millió forintos forgalmú társaság volt.

Számos fúzióval és organikus növekedéssel tavalyra már 22 milliárd forint feletti bevételt könyvelhettek el, az idei terv pedig a 30 milliárdot célozza meg.