A RECnGO mobil videóstúdió alkalmazás piaci növekedéséhez üzletfejlesztési és marketing tanácsokkal is hozzájárul a kínai okostelefon-gyártó.

Huawei

A mobiltelefonos videógyártást forradalmasító RECnGO új európai és távol-keleti piacokon vetné meg a lábát, a kínai piacra lépésben a Huawei segítségére is számíthat, a gyártó saját alkalmazásáruházán, az AppGalleryn keresztül.

A 2021-ben a legígéretesebb „100 magyar digitális fejlesztés” közé bekerült alkalmazással a felhasználók professzionális élő vagy rögzített videókat készíthetnek több kameraállásból, ha okoseszközeiket (okostelefonjaikat, táblagépeiket) egy streaming láncba csatlakoztatják.

Az app elsősorban a profi, vagy félprofi videós tartalomgyártókat célozza meg, de alkalmas bárki más számára is, aki ilyen tartalmat akar készíteni vagy streamelni.

„Egy teljes videógyártó stúdiót sűrítettünk bele az alkalmazásba, amely így nagyon költséghatékonnyá teszi a videózást. a felhasználási módok is rendkívül változatosak, a tartalomgyártástól az online oktatáson át a sportközvetítésig” – mondja Szél Gergely, a RECnGO társalapítója, ügyvezető igazgatója.

Új piacokra jutni az AppGalleryn keresztül

A RECnGO alkalmazás képviselői a Huawei jóvoltából a múlt év végén mutatkozhattak be a világ egyik legnagyobb technológiai rendezvénye, a Web Summit 2022 keretében megrendezett fejlesztői konferencián, a HDC.Europe-on is.

A magyar startup ezzel egy időben megjelent a Huawei által fejlesztett és a világ harmadik legnagyobb alkalmazás-áruházának számító AppGalleryben. A 2020-ban indult RECnGO ugyanis eddig főként az angolszász területeken értékesített, többek között az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Kanadában és Ausztráliában.

Az alkalmazás további piaci növekedéséhez üzletfejlesztési és marketing tanácsadással is hozzájárul a kinai elektronikai gyártó.

„Kijelölt szakértő támogatott minket abban, hogy az AppGallery platform fejlesztői környezetében gyorsan tudjunk kiigazodni. A legelső hirdetési kampányunkat pedig olyan adatokra alapozhattuk, amelyeket önerőből több körben kellett volna felderítenünk. Emellett a Huawei számos kedvezményt és promóciót is kínált az AppGalleryben” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

Néhány hetes kampányt követően négy újabb európai országban – Franciaországban, Spanyolországban, Németországban és Ausztriában – is elrajtolt a RECnGO, és közben növelte felhasználóinak számát az AppGallery alkalmazás-áruházban.

Az app további célkitűzései között a Benelux államok, a skandináv országok, illetve a távol-keleti piacok, elsősorban Kína szerepelnek.

A Huawei közreműködésével az alkalmazás – az engedélyeztetést követően – néhány hónapon belül jelenhet meg Kínában.

 

„Az idei év célja, hogy nemzetközi befektetőt találjunk, és folytassuk a terjeszkedést. A célunk, hogy mi lehessünk a következő Ustream” – összegezte a startup terveit a Ustreamtől érkező Schwarz Gábor, a RECnGO társalapítója, üzletfejlesztési igazgatója.