A távmunkát is támogató kollaborációs platformok kiemelt figyelmet kaptak az elmúlt hónapokban, ami újabb fejlesztésekre ösztönzi a szállítókat. A Cisco piacvezető terméke, a Webex is számos újítással, köztük biztonsági , kapacitásnövelő megoldással és hangasszisztens funkcióval bővül.
A platformon idén áprilisban félmilliárd bejelentkezést regisztráltak, a résztvevők pedig összesen 25 milliárd percet töltöttek el rajta. Ez a megszokott forgalom háromszorosa volt. Emiatt aztán a fejlesztések között kiemelkedő szerepet kapott az adatközponti kapacitás növelése. Ennek nyomán a platform a korábbi erőforrásainak a háromszorosával működik.
Fő a biztonság
A home office terjedésével a biztonság is jóval nagyobb figyelmet kapott. A Cisco új biztonsági funkciókkal bővítette a platformot, közéjük tartozik az adatvesztés elleni védelem (DLP), a Legal Hold, valamint az eDiscovery to Webex Meetings megoldások, amelyek átfogó biztonságot adnak a virtuális megbeszélések összes tartami elemére, legyenek azok felvételek, átiratok, vagy összefoglalók.
A cég az eddigi végponttól végpontig történő titkosítást továbbfejlesztve a GCM móddal rendelkező AES 256 bites végponti titkosítást is bevezette a Webex platformon, amely fokozottan védi az online megbeszélések adatait.
Back to the office
A Cisco idei felméréséből kiderült, hogy az informatikai vezetők kétharmada számára jelenleg az IT rendszerek összetettsége jelenti a legnagyobb kihívást. Ennek enyhítésére továbbfejlesztették a Webex ControlHubmegoldást, így a jövőben a szakemberek egyetlen egységes felületen kezelhetik az együttműködéssel kapcsolatos munkafolyamatokat az otthoni vagy irodai munkavégzés során.
Ebben a kategóriában végrehajtott legfontosabb új fejlesztések közé tartozik az azonnal és egyszerre akár több ezer eszközre is telepíthető WebexAssistant, hangasszisztens technológia, amely kiváltja az érintőképernyő használatát a közös tárgyalókban, ezzel is támogatva ezzel a COVID-19 kapcsán bevezetett speciális szabályozásokat.
A ControlHub-ról lekérhető kimutatásokkal egyszerűen követhető a tárgyalók kihasználtsága. Ezek az adatok a munkahelyekre való visszatérés idején új értelmet nyernek: segítenek például a gyakoribb takarítások ütemezésében, illetve a járványügyi távolságtartás tervezésében is.
A valós idejű adatok révén optimalizálható az online megbeszélések minősége, hatékonyabban elháríthatók az esetleges hibák, támogathatók a távmunkában dolgozók. Mindeközben arról is értékes információk nyerhetők, hogyan alakul az irodába való visszatérés.
A munkafolyamatok áttervezésének a megkönnyítése érdekében a Cisco integrálta a WebexTeams-t és a vezető felhő alapú tartalomkezelő platformot, vagyis a Box alkalmazást, amelyet világszerte közel 100 ezer vállalkozás használ. A felhasználók így mostantól a Microsoft OneDrive mellett a Box platformját is igénybe vehetik.
Keresettek a felhőalapú webkonferencia-megoldások
Emiatt aztán idén mintegy 25 százalékkal bővül ennek a kollaborációs szegmensnek a piaca. A megoldás szállítóknak azonban arra is fel kell készülnie, hogy a növekedés üteme 2021-ben már némileg csökken.
A Gartner nemrégiben kiadott előrejelzése szerint a felhőalapú webkonferencia-megoldásokra fordított kiadások 2020-ban elérik a 4,1 milliárd dollárt, szemben a 2019-es 3,3 milliárd dollárral. Ez a második leggyorsabban növekvő kategória az egységes kommunikációs (UC) piacon, a felhőalapú telefonálásra fordított költések mögött, utóbbi idén várhatóan eléri a 16,8 milliárd dollárt is.
A Gartner azt is jósolja, hogy 2024-ig a személyes üzleti találkozók aránya a járvány előtti 60 százalékról 25 százalékra esik vissza.