Elkészült a régiónk első, színekre fókuszáló okostelefonos felmérése, amelyben a felhasználók négyötöde kedvenc színében választana készüléket.

Motorola

Rendhagyó felmérést készített a Motorola a Pantone Color Institute-tal kötött együttműködése keretében, ami a közép-kelet-európai vásárlók szín- és anyagpreferenciáit vizsgálta a telefonok kiválasztásakor.

A kutatás egyik meglepő eredménye, hogy a fehér az egyik legkevésbé kedvelt szín. A felmérésben résztvevők közel fele ugyanakkor készen áll akár egy igen élénk pink-piros Viva Magenta színű készülék vásárlására, a férfiakat is beleértve.

A vitathatatlan kedvenc az eget szimbolizálja

A válaszadók egyharmada számára a kék az igazi választás, ami számukra nemcsak egy szín, hanem egy megnyilvánulási forma is.

A fekete szín ugyanakkor továbbra is ott van az élbolyban, a második helyen, amit a Z generáció preferál leginkább. Az egyetlen korcsoport, ahol túlnyomórészt a feketét választják kedvencnek.

A zöld a harmadik helyen áll, a válaszadók 13%-a kedveli ezt a színt minden korcsoportban. A vörös a szavazatok 10%-ával a 4. helyen áll. Az egyéb kategóriában pedig a lila vezeti a listát, mint a legtöbbet választott szín.

Az Y generáció bizonyítottan nyitottabb a színes telefonok iránt

A millenials generáció egyenesen fejest ugrana a vibráló technológia világába. Ez jelzi az eltávolodást a monokróm időszaktól, kihangsúlyozva a személyre szabott technológiai kütyük iránt.

A felmérés szerint a nők több mint 35%-a és a férfiak 30%-a állítja, hogy a készülék színe ma már a vezető szempontok közé tartozik nála új telefon vásárlásakor. Ez az arány még magasabb a 18-24 évesek esetében.

Ez azt mutatja, hogy a telefonok már nem csak a praktikumról szólnak; hanem az önkifejezés eszközei is. (Arról nem szól a jelentés, hogy a színes borítást kedvelők használnak-e, a telefon eredeti színét gyakran elfedő védőtokot.)

Számít a készülék hátlapja is

A válaszadók fele közel fele preferálja a hideg, fémes anyagokat a telefon hátlapjaként. Második helyen a műanyagborítás áll(18%).

A nők az elegáns edzett üvegre szavaztak (20%). A vegán bőr borítás pedig a 35 év feletti nők körében a legnépszerűbb. A válaszadók közel kétharmadánál befolyásolja az okostelefon anyaga a vásárlási döntést.