A kommunikációs platformok meghatározó szereplőjének számító Rakuten Viber bemutatta az üzleti szuperapplikációjának a legújabb funkcióit, köztük az appon belüli ingyenes üzleti hívást, a világ bármely pontjára.
A ma már több százmillió felhasználót többezer márkával összekötő vállalkozás budapesti rendezvényén a cég szakemberei elsőként és kiemelten a megbízhatóság kérdéséről beszéltek. Kutatásuk szerint a potenciális felhasználóknak csupán a 40 százaléka bízik a különféle online platformokban.
Az üzleti ügyfelek biztonsági aggályokhoz kapcsolódó első számú félelme a márka-hírnév gyengülése, a sorban ezután következik a bevételcsökkenés, valamint a bizalom és a felhasználók elvesztése.
A magyarországi üzleti közösséget sokszínűnek tartják, ahol a felhasználók egyre kevesebb mobilalkalmazásra hagyatkoznak, inkább személyre szabott ajánlatokat várnak el, de legalább ilyen fontos a magánéletük védelme is.
Így bővül a szuperapplikáció
A Rakuten Viber szuperapplikációja a vállalat képviselői szerint megfelel a magyar fogyasztók elvárásainak, moderált nyilvános csatornákkal, egyénileg ellenőrzött hivatalos üzleti fiókokkal, magas szintű titkosítással és az adatvédelmi törvényeknek megfelelő, tanúsított folyamatokkal.
Az itthon is elérhető Viber for Business megoldáson belül az utóbbi egy év alatt 15 százalékkal nőttek a Viber hirdetések átlagos havi megjelenései. A személyes kommunikáció kiépítésére használt üzleti üzenetek száma 19 százalékkal gyarapodott.
Ennél is jobban, mintegy 27 százalékkal bővültek az ezeken belüli promóciós üzenetek, főként a különleges ajánlatok. Az értékesítés támogatásra használt társalgási üzenetek száma pedig szinte robbant, 88 százalékkal ugrott meg.
Népszerűek a tranzakciós üzenetek, köztük is a rendelések visszaigazolására vonatkozó fontos információk, vagy a számlaegyenlegek, amelyek 47 százalékkal nőttek, tükrözve a márkák iránt megnövekedett bizalmat.
A most bejelentett frissítések között szerepel az egyszerűbb konverziókat nyújtó click-to-message megoldás, és az úgynevezett márkázott Viber Gems.
Utóbbi a felhasználói csevegésekben szereplő kulcsszavakra válaszul megjelenő animációkat jelenti, amiket a hazai cégek mostantól különleges alkalmakra márkázhatnak.
A Rakuten Viber elindította az ügyfelekkel való kiemelten biztonságos személyes kommunikációt és a tranzakciókat támogató Secure Rich Business Messaging megoldásokat is.
Itt az appon belüli ingyenes üzleti hívás
A Viber mostantól Magyarországon is kínál üzleti hívásokat, amelyek az „alkalmazáson belüli üzleti call centerként” szolgálnak, így azt az ügyfelek bárhonnan, ingyenesen elérhetik.
Ezt a funkciót azért tartották fontosnak, mert a fogyasztók 91 százaléka elvárná a számára fontos márkáktól, hogy legyen lehetősége azokat közvetlenül hívni, vagy üzenetet küldeni.
Az újdonságok között is ott a biztonság növelése
A márkákkal szembeni bizalmat gyakran aláássák a személyazonossággal való visszaélések és a kibertámadások. Ez Magyarországon még kritikusabb téma, mivel az ország a kibertudatosság területén elmarad a többi európai országtól, így az ország vállalkozásai különösen kiszolgáltatottak a kiberbűnözésnek.
A Stiftung Warentest európai fogyasztóvédelmi szervezet a három legbiztonságosabb üzenetküldő és telefonáló alkalmazás közé sorolja Rakuten Vibert.
Az alkalmazás végponttól végpontig tartó titkosítást kínál az alapvető privát és csoportos csevegésekhez, valamint a privát hívásokhoz is. A privát üzeneteket soha nem tárolják a Viber szerverein, a kapcsolatok pedig biztonságosak és kizárólag HTTPS-alapúak.
„A vállalkozásokra nagy nyomás nehezedik, hogy hűséges ügyfélkört építsenek, tartsanak meg és növeljék is azt. A költségvetési megszorítások miatt egy könnyen használható és költséghatékony platform létfontosságú számukra, hogy biztonságosan kommunikálhassanak ügyfeleikkel” – emelte ki Noa Bar Shay, a Rakuten Viber értékesítésért és ügyfélkapcsolatokért felelős vezető igazgatója.
Nálunk is bevezeti prémium szolgáltatását a Viber, ahol a tagok számos előnyt élvezhetnek, például a hirdetésmentességet.
Nem számít gyors felfutásra a Viber a prémium előfizetésben
Alig több mint egy hónapja indította el a platform Magyarországon is a Viber Plust, vagyis a prémium funkciókat kínáló havi előfizetéses szolgáltatását, amiben csak az egyik „mézesmadzag” a hirdetésmentesség.
Az eddigi tapasztalatokról kérdezte a digitrendi.hu az igazgatót, aki elmondta, hogy az itteni indulás követi az eddigi globális trendet, vagyis nem beszélhetünk gyors felfutásról.
A várakozások szerint az eddigi Viber felhasználók 1,5-3 százaléka választja egy éven belül a prémium szolgáltatást, amiről részletesebben itt írtunk.