Visszatért az élet az okostelefon-piacra Európában, ahol a második negyedévben 50 millió készülék talált gazdára, 14 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A keresletet a gazdaság újbóli beindulása, a régi készülékkel rendelkezők cserehajlandósága és a vonzóbb árú 5G-s készülékek hajtották.
Európában is nagy a verseny a márkák között, ahol az ötösfogatban három kínai is található, közülük a Xiaomi történetében először állhatott fel a képzeletbeli dobogó legfelső fokára a kontinensen.
Ehhez 25 százalékos piaci részesedés kellett, amihez a negyedévben 12,7 millió készüléket szállított, ez 67 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A kínai márka készülékei a legjobban Oroszországban, Ukrajnában, Spanyolországban és Olaszországban fogynak – derül ki a Strategy Analytics friss elemzéséből.
A világpiacon ma is első, de korábban Európában is vezető Samsung így a kontinensen a második helyre szorult. A koreai gyártó esetében a 12 milliós értékesítés 7 százalékos visszaesést jelentett. A piackutató szakértői szerint a Samsung jól teljesített a Galaxy A sorozat új 5G modelljeivel, de a legutóbbi negyedévben kettős szorításba került.
A csúcskategóriában egyre kiélezettebb lett a verseny az Apple-lel, míg az olcsóbb kategóriákban a Xiaomival, miközben nem tudta kihasználni a kereskedelmi embargóval sújtott Huawei visszaszorulását.
Dobogós hely jutott még az Apple-nek, amely 16 százalékos növekedéssel és közel 10 millió készülék szállításával erős negyedévet könyvelhetett el a második negyedévben. Az iPhone 12 széria továbbra is keresett az Apple-höz hűséges vásárlók körében.
Az OPPO, amely nemrégiben hivatalosan is megjelent Magyarországon, európai szinten 5,6 százalékos piaci részesedést szerzett az A és a Reno sorozattal. Oldalága a realme fért be még a vezető európai ötösfogatba. A 8 sorozatból közel 2 millió darabot szállított, amivel a legnagyobb arányú, 1800 százalékos növekedést érte el az idei második negyedévben.