Az eddig a távközlésben és a rendszerintegrációban terjeszkedő infokommunikációs társaság beszáll a médiatechnológiai piacra a Honeycomb cégcsoport többségi részesedésének a megvásárlásával – jelentette be a 4iG Nyrt.
A 4iG Nyrt. adásvételi megállapodást kötött a Honeycomb Hungary & Central Europe vállalatcsoport 75 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról – tette közzé a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett társaság.
A felhőalapú platform tévés piacokra optimalizált, skálázható rendszer
A Honeycomb azért fontos a hazai csoportnak, mert egy olyan magyar fejlesztésű szoftverrel és médiatechnológiai platformmal rendelkezik, amely a világ jelenlegi egyik legkorszerűbb és legmagasabb fokon automatizált, reklámminőség-ellenőrző, transzkódoló (sugárzási formátumba alakító) és továbbító rendszerének számít.
A felhőalapú platform a digitális, lineáris vagy nonlineáris televíziós piacokra optimalizált, megbízható jól skálázható rendszer. A Brisk megoldással a Honeycomb jelenleg nálunk és a régió több, közelebb meg nem nevezett országában nyújt digitális médiaszolgáltatásokat.
A tényleges akvizíciót követően elsősorban a nyugat-balkáni piacon kezdik meg a rendszer értésesítését, ahol ilyen, vagy ehhez hasonló szolgáltatás jelenleg még nem elérhető a hirdetői piac szereplőinek.
Az árat még nem hozták nyilvánosságra
A közlemény szerint a 4iG csoport hosszútávú stratégiájába illeszkedően a Honeycomb akvizíciója újabb képességgel gyarapítja cégcsoport folyamatosan bővülő távközlési portfólióját, növelve a szolgáltatások körét is. A tranzakció várható összegét ezúttal a társaság nem hozta nyilvánosságra.
Ez az akvizíció nem kerüli el a versenyjogi eljárást, amit követően 2022 végéig lezárulhat. Emlékeztetőül a hetekkel ezelőtt bejelentett nem kötelező érvényű ajánlat a Vodafone felvásárlására viszont igen, miután a tervezett tranzakciót nemzetstratégiai jelentőségűnek minősítette azt a kormány.
A Honeycomb Hungary &Central Europe vállalatcsoport 2018-ban jött létre Budapesten. A társaság nálunk a világ második és harmadik legnagyobb szereplőjének összeolvasztásából létrejött PEACH Video-nak először vegyesvállalati, majd 2021-től stratégiai partnereként működik a régió mintegy 8 országában.
A cég négy év alatt piacvezető pozícióba került Magyarországon és a továbbiakban a közép-kelet-európai, valamint a Balkán broadcasting piacain kíván intenzíven megjelenni. Itthon egyebek közt eddig olyan jelentős televíziós társaságok választották a Honeycomb-ot, mint a Network4/DMC, a Discovery, a TV2 Csoport vagy az MTVA.
A Honeycombról még annyit írt a Telex, hogy a cég résztulajdonosa a VBPS Kft-n keresztül Szalay-Bobrovniczky Kristóf, honvédelmi miniszter, aki a media1 információi szerint májusi miniszteri kinevezését követően, az összeférhetetlenségi felvetésekre reagálva ígérte meg, hogy megválik üzleti vállalkozásaitól.