Az Európai Unióban(EU) élők több mint a fele használja aktívan a közösségi oldalakat. Mi magyarok ebben átlagon felül teljesítünk.
Az EU statisztikai hivatala az Eurostat 2011 óta méri rendszeresen a 16-74 év közötti uniós polgárok közösségi média használatát, akkor az átlag még 38 százalékon állt. A közösségi oldalak használata magában foglalja a felhasználói profil létrehozatalát, módosítását, a posztolásokat, üzenetküldéseket, illetve egyéb, a közösségi felületekhez kapcsolódó aktivitást.
Az egyes uniós tagállamok között ezen a téren a legjobban Dánia teljesít, ahol az emberek 79 százaléka vesz aktívan részt a közösségi oldalak életében. A skandináv országot nem túl sokkal lemaradva követi Belgium (73%), illetve Svédország és az Egyesült Királyság(70-70%).
Az EU átlaga, a legutóbbi mérés alapjául szolgáló 2018-ban 56 százalék volt, Magyarország ennél jobb pozíciót tudhat magáénak, az ország a 7. helyen áll 65 százalékos felhasználói aránnyal.
A sor másik végén vannak az 50 százalék alatt teljesítők, ahová a három sereghajtó közül még a legjobban Szlovénia áll(49%), utána jön Olaszország(46%), míg az abszolút utolsó Franciaország(42%).
Ha külön vesszük az egyes korosztályokat,uniós átlagban a 16-24 év közötti fiatalok 88 százaléka van jelen a közösségi oldalakon. Itt az élboly már kicsit módosul, a vezető hármas, Horvátország, Dánia és Csehország mutatója eléri a 97 százalékot. A magyar fiatalok közösségi média használati mutatója 94 százalék. Az itteni sereghajtók között ismét ott van Olaszország(79%), valamint Franciaország(77%).
Az idősebb 65-74 év közötti korosztályból uniós szinten majd minden ötödik(19%) használja rendszeresen ezeket a felületeket. Itt a legjobb mutatót 46 százalékot Dánia érte el, őt egy másik skandináv tagország Svédország követi 37 százalékkal, dobogós még Belgium 35 százalékkal. A sor végén Görögország(9%), és Bulgária(8%) áll, a 18 százalékos magyarországi mutató a középmezőnyre elég.