Egyre többször látni itthon is betört kijelzőjű mobiltelefont. Ennek talán az is az oka, hogy nálunk csak minden második felhasználó védi az eszközét védőfóliával, vagy tokkal. A javítás árát pedig drágálljuk. Tükörkép a hazai viszonyokról.

Tíz országban, köztük Magyarországon végeztetett kutatást a Huawei arról, hogy milyen veszélyeknek vannak kitéve leginkább az okostelefonok. A kínai gyártó kutatásából kiderült: a képernyőtörés az egyik leggyakrabban előforduló probléma, mégis azt nálunk csak a felhasználók negyede javíttatja meg.
Ennek oka a szolgáltatás árában keresendő. A magyarok közel 92 százaléka ugyanis úgy gondolja, hogy egy esetleges kijelzőcsere túlságosan drága, 41 százalékuk szerint pedig ennek a költségnek nem szabadna meghaladnia a piaci átlagárnak tartott 32 ezer forintot.
Mindezek ellenére a magyarok fele nem védi megfelelően a kijelzőt, pedig minden harmadik felhasználónak legalább egyszer megrongálódott már. A magyarok negyede nem tartja semmilyen tokban a mobilját, illetve telefonja kijelzőjét csak alig a fele védi fóliával. Ennél is kevesebben, mindössze 11 százalék kötött valamilyen biztosítást a készülékére.
A válaszadók többsége általánosságban túl sérülékenynek ítéli meg a mobilkészülékeket, valamint kifejezetten hajlamosnak tartják azokat a különböző meghibásodásokra. Ők 80 százalékban leginkább a gyártóktól várnák el, hogy kevésbé sérülékeny készülékeket fejlesszenek.
A válaszadók 69 százaléka már nehezen tudná elképzelni az életét az okostelefonja nélkül. A megkérdezettek egyharmadának legnagyobb félelme, hogy elhagyja, vagy ellopják tőle a készülékét. Mindeközben a magyarok 30 százaléka tart az okostelefonján bizalmas adatokat.
A felhasználók 17 százaléka legalább annyira fél attól is, hogy a készülékén tárolt adatok, fotók és üzenetek egy hiba folytán örökre eltűnnek. A képernyősérülést is okozó leejtés a harmadik legszámottevőbb veszély, amit a felhasználók 16 százaléka említett.
A kutatásban arra is rákérdeztek, hogy az okostelefon tulajdonosok milyen meghibásodásokat tapasztaltak az utóbbi két évben. Mind a nemzetközi, mind a magyar felhasználók az akkumulátorok problémás működését, töltését emelték ki a legelső helyen, ezt követte a telefonok kijelzőjének a sérülése. A harmadik leggyakoribb problémát a különböző hálózati fennakadások – – a mobilnetre csatlakozás, vagy a hanghívásnál előforduló kapcsolódási nehézségek – okozzák. Ezt a felhasználók közel 27 százaléka tapasztalta.