Néhány év múlva mindennapossá válnak a mesterséges intelligenciával(AI)és az adattudományokkal felvértezett korai fázisú és kockázatitőke-befektetők a technológiai szektorban. Vége a belső megérzésekre alapozó döntéseknek – állítják nemzetközi elemzők.

Gartner AI

A Gartner piackutatók szerint a sikeres befektetőket ma még a jó belső megérzés jellemzi, az a képesség, hogy minőségi információkból megalapozott pénzügyi döntéseket hozzanak az adott technológiai vállalat által szolgáltatott mennyiségi adatok mellett.

Ez a személyes tapasztalatokra alapozó, nehezen számszerűsíthető belső hang azonban a következő években már egyre kisebb szerepet kap a befektetési döntések meghozatalában. Az évtized közepére a befektetői döntések több mint a 75 százalékához mesterséges intelligenciát és minőségi adatelemzéseket használnak majd.

Felértékelődnek a közösségi médiumok

Az olyan közösségi médiaforrásokból gyűjtött információk, mint a LinkedIn, a PitchBook, a Crunchbase és az Owler, valamint harmadik felek adat-piacterei egyaránt felhasználhatók a különféle korábbi és a jelenlegi tőkekihelyezéseknél is. A befektetésre vágyó technológiai cégeknek ugyanakkor ehhez pontos digitális jelenlétet kell kialakítaniuk a közösségi médiában, és folyamatosan frissíteniük kell a weboldalaikon található kvantitatív mutatókat, hogy transzparenssé tegyék a valós vállalati és pénzügyi mutatókat.

„Ezeket az adatokat egyre inkább olyan kifinomult modellek felépítéséhez használják, amelyek rövid idő alatt is képesek jobban meghatározni a befektetés életképességét, stratégiáját és a lehetséges kimenetelét. Az olyan kérdések, mint például mikor kell befektetni, hova és mennyit kell fektetni, szinte automatizálódnak ”- állítja Patrick Stakenas, a Gartner egyik vezető kutatási igazgatója.

Az AI segíthet a megfelelő vezetői team kiválasztásában is

A jelenlegi mesterséges intelligencia technológia már képes betekintést nyújtani az ügyfelek vágyaiba, és megjósolni a jövőbeni viselkedést. Egyedi profilok építhetők kevés emberi hozzájárulással, vagy akár emberi hozzájárulás nélkül is.

Ezeket tovább lehet fejleszteni a természetes nyelvű AI-feldolgozás révén, amely valós idejű vagy hangfelvételek alapján határozhatja meg az egyén tulajdonságait. Míg ezt a technológiát jelenleg elsősorban marketing és értékesítési célokra használják, 2025-re a befektetési szervezetek a mesterséges intelligencia alapú eszközöket arra használják majd, hogy meghatározzák a vezetői csapatok közül melyek lehetnek a legsikeresebbek a karrierelőzményeik, az iparági szakértelmük és a korábbi üzleti sikereik alapján.