Európában töretlenül népszerű a szelfizés és általában az okostelefonnal fotózás. Egyre több fiatal tartja elképzelhetőnek, hogy a jövőben csak képek útján kommunikáljon.
Az európaiak átlagosan évi 597 önarcképet készítenek magukról okostelefonjukkal – derül ki a Huawei csoporthoz tartozó Honor márka megbízásából, a múlt év végén készült felmérésből. A kutatásban mintegy 5750 főt kérdeztek meg hat nyugat-európai országban: az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Olaszországban és Hollandiában.
A férfiak többet szelfiznek mint a nők
Ennek alapján a legnagyobb szelfi rajongók a spanyolok, míg a legvisszafogottabbak a britek(468).Az eredmények ugyanakkor egy népszerű közhiedelmet is megcáfolnak, ugyanis az Egyesült Királyságban és Hollandiában a férfiak többet szelfiznek, mint a nők.
Az elkészült képek közel fele landol családtagnál, barátnál vagy valamelyik közösségi oldalon. A kutatásban résztvevők mindössze 11 másodperc alatt döntenek arról, elégedettek-e a képpel vagy inkább újat készítenek. Ahhoz azonban már 26 perc kell, hogy eldöntsék, megosztják-e a portrékat a közösségi felületeken is.
A 16-29 év köztiek saját bevallásuk szerint több smink nélküli, természetes önarcképet készítenek, mint 5 évvel korábban. A fiatalok 62 százaléka már több képet készít a természetben, mint a szórakozóhelyeken.
A fotók szerepe a fontos társadalmi ügyekben és a közösségi médiában
Az okostelefon révén szinte folyamatosan velünk van egy jó minőségű fényképezőgép, amivel sokkal egyszerűbben örökíthetünk meg hétköznapi pillanatokat is. Ennek köszönhető, hogy egyre népszerűbbek az edzés után készült vagy akár a háziállatokkal közös szelfik, de gyakoriak azok a képek is, amiket ágyban fekve készítenek magukról a fotózni vágyók.
A kutatásból az is kiderül, hogy a résztvevők több mint a fele (61%) tesz közzé tartalmat közösségi oldalán, hogy felhívja a figyelmet egy aktuális problémára vagy ügyre, 55 százalékuk vallja is, hogy egy kép hatására változott a véleménye valamilyen fontos társadalmi ügyben.
Hasonló arányban vannak azok is, akik úgy tartják, hogy a képek már pontosabban jellemzik az aktuális ügyeket, mint a tévéadások, vagy az újságok.
A 16 és 29 év közöttiek pedig már 16 százalékkal több fotót készítenek okostelefonjukkal, mint a 30 éven túliak. Sőt több mint egyharmaduk pedig már azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben kizárólag képek útján kommunikáljon.