November 17-én tartja szokásos Black Friday(BF) akcióját a hazai e-kereskedelmi piacot vezető eMAG. A kampányban több mint 700 ezer termék lesz elérhető az idei legjobb áron, amiket már az új logisztikai bázisról szállít a cég.

eMag Black Friday

Idén kicsit megváratta törzsvásárlóit az akciós nap bejelentésével a vállalat, mint korábban megírtuk, a nagyobb versenytársak többsége nemcsak előbb harangozta be, de hosszabb távra is tervezte a kampányidőszakot.

Erre számít idén az eMAG a fekete pénteken

A vállalat előzetes reprezentatív felmérése szerint a fekete pénteken vásárolni tervezők több mint fele 30 ezer és 100 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni. A felhasználók közel egyötöde pedig még ennél is többet, százezer és kétszázhúszezer forint közötti összeget szán erre.

A ruházati kategória továbbra is a fekete pénteki vásárlási listájának az élén áll. Ezt követik az elektronikai termékek és az autós kiegészítők, ezek idén megelőzik az ugyancsak népszerű háztartási kisgépeket.

A cipő továbbra is a harmadik legnépszerűbb Black Friday termékkategória maradt. Az idei válaszok az okos eszközök iránti érdeklődés növekedését mutatják, míg a divatkiegészítőknél és a mosógépeknél a tavalyi csúcs után most csökkenés tapasztalható.

A kedvezmények összértéke eléri a 4 milliárd forintot

Az akciós napon a társaság ennek megfelelően 200 ezer darab ruhát és divat-kiegészítőt, hasonló mennyiségű játékot, baba-mama terméket, lakásfelszerelést és kerti kiegészítőt kínál majd árengedménnyel.

Az eMAG 4 milliárd forint összértékű kedvezményt kínál majd fekete péntekén, és tíz termékből hét az év legalacsonyabb árán lesz elérhető.

A vevőket 20 ezer darab akciós televízió is várja, IT-kiegészítőből és laptopból 30 ezret, okostelefonból és egyéb kütyüből 100 ezer darabot áraz le ezen a napon a kereskedő.

Az energiatakarékossági célból új háztartási nagygépre vágyók 50 ezer fekete pénteki árú hűtőszekrény és mosógép közül válogathatnak majd, míg háztartási kisgépből 100 ezer darab lesz akciós.

A társaság piacterén a Marketplace-en eladók is fontos szerepet játszanak a BF kampányban, számuk megközelíti a 11 ezret. Részvételüket az eMAG magasabb jutalék-visszatérítéssel támogatja, az általuk nyújtott nagyobb kedvezményekért.

Gyorsítja a kiszolgálást az automatizált raktár

A 2023-as kampány lebonyolítását nagyban segíti a vállalat új, magas fokon automatizált, 117 ezer négyzetméteres logisztikai központja Dunaharasztiban, amit több hónapos próbaidő után most adtak át.

A komplexumban algoritmusvezérelt futószalag, automata szortírozógép, és a csomagok elhelyezkedését vizsgáló szenzorok ezrei teszik a korábbinál jóval hatékonyabbá a rendelések kiszolgálását.

A Black Friday rendelések kiszállítását december 1-ig vállalja a társaság, amely a tavalyihoz képest százzal több, jelenleg hétszáz helyszínen működő easybox csomagautomatában való átvételt ajánlja legkedvezőbb kiszállítási módként.

A Dunaharasztiban létesített új, csúcstechnológiás logisztikai központ 40 milliárd forintos beruházással valósult meg. Jelenleg 30 ezer nagyméretű terméket és 735 ezer darab normál méretű terméket tárolnak benne.

Az új logisztikai bázison közel dupla annyi terméket tud raktározni az eMAG, mint az előző raktáraiban. A bevételezés, kiadás kapacitása pedig ugyancsak 100 százalékkal nagyobb a korábbi magyarországi logisztikai kapacitásainál.

A közel 800 ezer termék meglétét 1350 biztonsági kamera felügyeli. A raktárbázist összesen 4,5 ezer négyzetméteres alapterületű futószalag hálózza be, ami előzetesen beprogramozott logika szerint működik.

A rendszer már a bevételezés pillanatában tudja, hogy egy adott terméktípus későbbi leghatékonyabb kiszedéséhez, melyik szint, melyik sorában érdemes elhelyezni az adott terméket.