Lassítani igen, megállítani nem tudta a Huawei kétszámjegyű növekedését a cég ellen májustól másfél hónapra életbe léptetett amerikai embargó. Itthon némileg csökkent a márka okostelefonjainak a piaci részesedése.
Közel a negyedével növelte árbevételét az idei első félévben a Huawei Technologies, annak ellenére, hogy május közepétől másfél hónapig felkerült az Entity List-re – jelentette be Liang Hua. A kínai társaság rotációs alapon megválasztott elnöke nemzetközi sajtótájékoztató keretében ismertette az idei év első félév üzleti eredményeit.
A szerverek és a mobil szegmens szenvedték meg leginkább az embargót
Ez az időszak most azért került a figyelem középpontjába, mert már tartalmazta annak a 45 napnak a következményeit is, ami alatt Donald Trump döntése nyomán az amerikai szállítóknak távol kellett magukat tartani a távol-keleti cégtől, utóbbinak pedig magát az amerikai piactól.
Liang Hua elmondta, hogy a nehézségek ellenére a vállalat üzleti teljesítménye 2019. első felében is növekedett. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem voltak és lesznek nehézségeik, amelyek rövid távú növekedésüket is befolyásolhatják.
„A szerverüzlet, valamint a mobil szegmens működésében okozott nagyobb nehézséget az amerikai tiltás, a többire kevésbé hatott. Az egyik legfontosabb feladat, hogy betapasszuk az amerikai tiltás nyomán keletkezett lyukakat” – emelte ki Liang Hua.
Hozzátette, összességében nem érzik, hogy csökkent volna a vásárlói bizalom a cég termékei iránt. két-három éven belül pedig már egy olyan csapat irányítja majd a céget, amely új növekedési pályára állítja majd a céget.
Itthon is csökkent a márka részesedése az okostelefonpiacon
A magyar piacon főként az okostelefonok értékesítésében okozott némi nehézséget a kialakult helyzet – tudtuk meg az esemény magyarországi közvetítésén jelen lévő Lyon Shentől, a fogyasztói üzletág itteni vezetőjétől.
Elmondta, hogy a márka 30 százalék feletti hazai piaci részesedése 7 százalékpontot esett májusról júniusra, főleg a közép – és alsó kategóriás készülékek iránti kereslet csökkenése nyomán. A prémiumkategóriában viszont az idei első félévben az egy évvel korábbihoz képest 47 százalékkal nőtt az eladás. A márka részesedése az első hat hónapban összességében 30 százalékos volt, az újonnan eladott okostelefonok hazai piacán.
A magyarországi távközlési üzletágat nem érintették a kedvezőtlen nemzetközi események, a nálunk folyó berendezésgyártás, valamint a logisztika a tervezettnek megfelelően működött – válaszolta kérdésünkre William Wu, a Huawei Technologies Hungary igazgatója. Várakozásai szerint Magyarországon szeptember végén, október elején elindulhat az első kereskedelmi 5G szolgáltatás.
Az első félév üzleti mutatói
Nézzük mit mutatnak a tényleges számok. A kínai nagyvállalat az idei első félévben 23,2 százalékos árbevétel növekedést ért el. A legnagyobb, vagyis a fogyasztói üzletág árbevétele 2019 első felében elérte a 32 milliárd dollárt (220,8 milliárd jüan). A vállalat – beleértve a Honor készülékeket is– 24 százalékkal több okostelefont szállított világszerte az előző év azonos időszakában. A Huawei jelentős növekedést ért el a táblagépek, valamint a PC- és viselhető okos eszközök értékesítésében is.
A Huawei távközlési üzletágának árbevétele a vezeték nélküli hálózatok, az optikai átvitel, az adatkommunikáció, valamint IT és a kapcsolódó termékgyártás folyamatos növekedésének köszönhetően 21,5 milliárd dollárra nőtt (146,5 milliárd jüan). A vállalat jelenleg 50 kereskedelmi 5G-szerződést tudhat magáénak, melyekből 27-et európai országokkal kötött, többek között Nagy-Britanniával, Ausztriával, Olaszországgal, Svájccal és Spanyolországgal. A Huawei az idei első félévben több mint 150 ezer bázisállomást telepített a világ minden pontján.
A nagyvállalati üzletág első féléves árbevétele meghaladta a 4,6 milliárd amerikai dollárt (31,6 milliárd jüan). A cég a jövőben is minél több területen fejleszti infokommunikációs portfolióját, a felhőalapú szolgáltatások, a mesterséges intelligencia, az egyetemi hálózatok, adatközpontok, a dolgok internete(IoT), valamint az intelligens számítástechnika terén.
A vállalat az év hátralévő részében sem lassít, ebben az évben összesen 120 milliárd jüant, azaz közel 17,6 milliárd dollárt fordít kutatás-fejlesztésre.
Az év hátralévő felében sem tervez lassítani a Huawei, 2019 teljes egészében összesen 120 milliárd kínai jüant fektet be a kutatásba és fejlesztésbe.