Október közepétől jelentkezhetnek a pénzintézet nemzetközi programjába az intenzív növekedési fázisban lévő innovatív cégek. A kiválasztott startupok a bankkal közös tesztprojektben vesznek részt és később a csoport hosszú távú partnerévé is válhatnak.
Az OTP Bank ismét meghirdeti az OTP Startup Partner Programot, amelyre október 14-től november 22-ig jelentkezhetnek a piacon már aktív hazai és külföldi startup cégek. A harmadik alkalommal meghirdetett programba idén először az OTP Bankcsoport öt külföldi leánybankja is bekapcsolódik. Így a startupokkal közös fejlesztések nemcsak Budapesten, hanem a közép-kelet-európai régió más országaiban is folynak majd.
Cél, hogy minél több startup legyen később a bank tartós partnere
Az idei program célja, hogy a 3 hónapos tesztidőszakot követően minél több startup váljon a csoport hosszú távú partnerévé. Ennek érdekében a program kiegészül egy hat hónapos – a további együttműködést támogató –, úgynevezett roll out időszakkal. Ezt a lehetőséget a legjobban teljesítők számára teszi elérhetővé a pénzintézet.
A már működő termékkel rendelkező, illetve intenzív növekedési szakaszban lévő startupokat megcélzó program széles mentori hálózattal, nemzetközi kapcsolatépítési lehetőségekkel kívánja támogatni a startupok üzletfejlesztését. Így a program partneri köre is bővül. Számos hazai és nemzetközi nagyvállalat, illetve az innovációs ökoszisztémát támogató piaci szereplő állt a program mellé.
A startupokot idén is három lépcsőben választják ki. Az online jelentkezési lap kitöltését követően a továbbjutó jelöltek egy online interjúra kapnak meghívást az OTP Banktól, amelyen már a kapcsolódó szakterületek képviselői is részt vesznek. A legerősebb jelöltek egy kétnapos Selection Camp esemény keretében jövő januárban személyesen is találkoznak a csoport döntéshozóival Budapesten.
A legjobbak Demo Day-en mutatkozhatnak be a befektetőknek
A három hónapos teszt és mentoring időszakra 2020.március eleje és május vége között kerül sor. Ez idő alatt főként online csatornákon zajlik majd a közös munka, a cégek képviselőinek csak pár napra kell Budapestre, vagy a velük a kísérleti projektet megvalósító más leánybank székhelyére utazniuk.
A közös tesztprojektek eredményeit a május végi Demo Day-en mutatják majd be a startupok a bankcsoport vezetése, befektetők, számos hazai és nemzetközi partner nagyvállalat képviselői előtt. Az ezt követően kiválasztott, leginkább ígéretes startupok folytathatják a csoporttal való együttműködést a már említett 6 hónapos rollout fázisban.
„Az előző két programunk során közel 500 startup esetében vizsgáltuk meg az együttműködés lehetőségét, és közülük 17-tel valósítottunk meg pilot projekteket. A korábbi tapasztalatokat alapozva ezért vezetjük be idén először a 3 hónapos mentoring időszakot követően a 6 hónapos, kifejezetten a hosszú távú együttműködést támogató, ún. rollout szakaszt. A mostani programunkhoz a csoport több külföldi leánybankja is jelezte csatlakozási szándékát. Így az idei program már nem csupán a jelentkező startupokat tekintve lesz nemzetközi” – emeli ki Fischer András, az OTP Bank Retail Innovációs Főosztályának vezetője.