Számos technológiai újdonságot vezet be az Euronics. A bolthálózatában a termékkínálat virtuális kiterjesztése révén elérhetővé válik webshopjának teljes választáka is. A társaság nemzetközi márkája beszáll az e-sportba is.
Rekordévet zárt tavaly az Euronics márkát Magyarországon képviselő Vöröskő Kft. A magyar tulajdonban lévő társaság árbevétele átlépte a 74 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ezen belül az online értékesítésből származó bevétele megkétszereződött. Először kerülhetett fel ennek nyomán a GKI Digital top 20-as hazai webáruházi toplistájára, mindjárt a 12.helyen.
Milliárdok technológiai korszerűsítésre
A kereskedelmi vállalkozás jövedelmezőségi szempontból sem zárt rossz évet, sőt, adózott eredménye a forgalmánál is nagyobb mértékben 25 százalékkal gyarapodott, megközelítve a 405 millió forintot.
A műszaki áruházláncnál vásárlók egyre többen választják a hitelre vásárlást, 2012 és 2018 között 46 százalékkal nőtt a jóváhagyott áruhitelek összértéke. Még ennél is keresettebb a termékbiztosítási szolgáltatás, amelyet a vevők elsősorban a drágább cikkek esetében választanak. Az Euronics 2012-höz képest 159 százalékos növekedést könyvelhetett el ezen a területen.
Az átlagon felüli növekedésben szerepet játszik a tavalyi milliárdos összértékű beruházás sorozat. Ebből 700 millió forint ment a bolthálózat fejlesztésére, 300 milliót költöttek az informatikai és egyéb műszaki jellegű fejlesztésekre.
Idén még nagyobb keret, 1,3 milliárd van betervezve beruházásokra, ebből továbbra is a legnagyobb összeg a bolthálózatra jut, de közel akkora összeget költenek a logisztika fejlesztésére is. A maradék 300 millióból pedig a webshop korszerűsödik tovább.
A bolthálózati költésben szerepel már meglévő áruházak bővítése(Esztergom), de újak nyitása is Cegléden és Budapesten. A fővárosban ősszel adnak át egy nagy alapterületű egységet Budán.
Ami a logisztikát illeti, a raktárkapacitás 14 ezer négyzetméteresre bővül, megújul a raktártechnika is, új csomagolóállomást és polcrendszert állítanak üzembe, és teljesen átállnak a vonalkód alapú, papírmentes raktári munkára.
Hamarosan itt is lesznek okospultok
A fejlesztések kapcsán Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója kiemelte, hogy a vállalat az élmény-alapú vásárlás felé mozdul el, még több, helyben kipróbálható műszaki eszközzel, tágasabb terekkel és új termékcsoportokkal készül.
A többcsatornás értékesítési forma, valamint a termékkínálat virtuális kiterjesztésének a fontosságát emelte ki Rohrböck András, az Euronics beszerzési igazgatója. A globalizáció utolérte a kereskedelmet is, a versenyben maradáshoz szükség van az online mellett az offline üzletekre és szolgáltatásokra, az utóbbiakban viszont virtuálisan elérhetővé kell tenni a webshopok teljes választékát.
A bolthálózaton belül hamarosan megvalósulnak az ez irányú fejlesztések, beleértve az eladók tablettel való ellátását, amelyeken elérhető lesz a teljes árukínálat. Rövidesen megjelennek az eladótereken belül az okospultok is, ahol a vevők informatikai eszközeikhez, okostelefonjaikhoz kaphatnak szakszerű segítséget, akár adatmentéshez, akár különféle applikációk beállításához.
A többcsatornás vásárlói élmény megvalósítására – szakértők szerint – csak azok a kereskedők képesek, akik a csatornák egymással szembeni versenyeztetése helyett azok integrációját, átjárhatóságának megteremtését részesítik előnyben.
Nyitnak újabb termékcsoportok felé
„A növekedés részeként idén további termékkategóriákkal bővítjük kínálatunkat. A megújult Euronics webshopban minden elérhető lesz, amire a ház körül szükség lehet: a barkács-, a kert- és az otthon kategóriákkal egészül ki a kínálat” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója, a cég fennállásának 30. évfordulója alkalmából.
Hozzátette, vannak még olyan területek, amelyekben további erősödésre van szükség. Ezek között említette az informatikai eszközöket, amelyek a jövőben kiemelt kereskedelmi és marketingfókuszt kapnak. Ezen belül nagy reményt fűznek ahhoz, hogy a márka 2019-től megjelenik az e-sport világában is, az ESL One Hamburg partnereként.
A Vöröskő Kft.-t 1989-ben alapították, a cég 2001 áprilisában csatlakozott az Euronics International Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz, amelyhez 36 országban több mint 8 800 üzlet tartozik, és amelyet a Vöröskő 2014.óta kizárólagosan képvisel Magyarországon. A cégcsoport 1260 dolgozót foglalkoztat, országszerte 66 áruházzal rendelkezik.