Klímavédelmi és digitalizációs célok kitűzve ötödik fenntarthatósági stratégiájának második évét zárta a Magyar Telekom.
A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten a fenntarthatóságot. A 2021-2030 közötti időszakra a vállalat három stratégiai prioritást határozott meg a teljes körű fenntarthatósági megfelelés mellett.
A klímavédelem területén a Scope 1-2 kibocsátást 84%-kal, a Scope 3 kibocsátást pedig 30%-kal kívánja csökkenti 2030-ig. A digitalizációs célok között szerepel, hogy 2030-ra Magyarországon minden háztartásban elérhetővé tegye a gigabit-képességet, és képzésekkel, valamint a digitalizációt támogató projektekkel járuljon hozzá, hogy 6 millió ember legyen digitálisan érettebb hazánkban. Sokszínűségi és esélyegyenlőségi vállalásként pedig cél, hogy a stratégiai időszak végéig a női vezetők aránya minimum 40% legyen valamint, hogy 100%-ban akadálymentes szolgáltatást nyújtson ügyfeleinek.
Tavalyi teljesítések
A múlt év végén a Magyar Telekom Csoport immár 8. évét zárta karbonsemleges vállalatként, elektromos energia igényét pedig 100%-ban megújuló energiával fedezte. A 2015-ös bázisévhez képest 2022-ben 39%-kal csökkent a csoport összesített üvegházhatású gáz-kibocsátása, amihez nagy mértékben hozzájárult a hálózatfejlesztés, a 3G hálózat lekapcsolása, a hibrid munkavégzés, valamint a vállalatcsoport által indított energiamegtakarítási folyamatok. Tavaly 518 858 távmunkában töltött napot regisztráltak az alkalmazottak, ezzel közel 17,5 millió km utat és 92 évnyi utazási időt takarítottak meg.
A társaság digitális felelősségvállalást célzó programjai 2022 végéig több mint 4 millió főt értek el országszerte. A „Legyél te is! MOST generációs ” program 926 000 főhöz jutott el 2022-ben, 530 középiskolás diák személyesen vett részt a foglalkozásokon és az online tananyagok elkészítésében, valamint 24 700 nyugdíjas sajátította el a tananyagokat.
A sokszínűség többszörösen megtérülő befektetés: nő az innovációs potenciál, a változástűrő képesség és az ügyfélelégedettség is. A munka-magánélet egyensúly megteremtésének érdekében a hazai nagyvállalatok közül elsőként a Magyar Telekom Csoport indított tavaly kísérleti programot a 4 napos munkahét tesztelésére. A pilot eredményei alapján 2023. februárjától további csapatok bevonásával folytatják a projekt tesztelését.