A berlini eseményre hozta el legújabb prémium okostelefonját a Sony (is). Ebben a kameratudást, a zeneélményt és az akkumulátor teljesítmény emeli ki a japán gyártó. Interjúnkból az is megtudható milyen jövőt képzel el magának a cég az okostelefonpiacon.

IFA 2023 Sony

Az IFA-show-n mutatta be a Sony az Xperia 5 V prémium okostelefont, amely a legújabb „Exmor T for mobile” kameraérzékelővel van felszerelve, amellyel tiszta és nagy felbontású képek készíthetők, legyen az nappal vagy éjszaka, beltéri vagy kültéri felvétel.

Lehetőség van a „CreativeLook” szín előbeállítások közül választani, így a különböző színek és tónusok a felvett jelenetnek megfelelően, utólagos szerkesztés nélkül illeszthetők egymáshoz. A bokeh mód már mesterséges intelligenciát használva a portréfotókat közelebb hozza a cserélhető objektíves fényképezőgépek szabványaihoz.

A hátlapon található kettős kamera objektívvel három fókusztávolsággal – 16 mm, 24 mm és 48 mm – lehet fényképezni. A 48mm 2x optikai gyújtótávolságnak felel meg, így nagyobb méretben örökíthetők meg a képek alanyai a képminőség romlása nélkül.

A Photography Pro programban fényképezéskor egy új funkció lehetővé teszi, hogy egy hang szólaljon meg , amely jelzi, hogy a képernyő vízszintes-e, így a látássérült emberek egyenes képet készíthetnek.

Új alkalmazás videókészítéshez

Az új „Video Creator” alkalmazás automatikus szerkesztési funkcióval rendelkezik, amellyel egyszerűbb a videoklipek felvétele.

Miután a felhasználó eldöntötte a klip hosszát, csak ki kell választani a fényképeket vagy videókat a zenével együtt, a többi a Video Creatoré, a végleges fájl nagyjából egy perc alatt elkészül.

Még azok is könnyen készíthetnek saját a közösségi médiában megosztásra érdemes klipeket, akiknek nincs videószerkesztési tapasztalatuk. Kézzel is módosíthatók az egyéni preferenciák.

Az Xperia 5 V rendelkezik dedikált hangrögzítő mikrofonnal, amivel még zajos, forgalmas helyszínen is, ahol más emberi és környezeti hangok is észlelhetők, a rögzítés alatt álló személy hangja élvez elsőbbséget.

Az Xperia 5 V jelentősen javította a zene- és videóélményt, köszönhetően a kijelzőnek, az elülső sztereó hangszóróknak és a beépített fejlett technológiáknak. Az újonnan kifejlesztett, erőteljes, mély basszusokkal rendelkező hangszóró-erősítő mellett fényes OLED-kijelzővel rendelkezik a készülék, amely még akkor is jól látható, ha kint világos van.

Erős akkumulátor, megnövelt teljesítmény

Emellett az akkumulátor teljesítménye is jelentősen javult, a töltöttség több mint 50%-a még egész napos aktív használat után is megmarad, az 5000 mAh-s akkumulátorral. A készülék támogatja a vezeték nélküli töltést és a gyorstöltést is.

Emellett saját töltésoptimalizálási technológiája megakadályozza az akkumulátor romlását, így még 3 év elteltével is megmarad a maximális kapacitás 80%-os vagy annál nagyobb érték – hangzott el a bemutatón.

Teljesítmény szempontjából a Snapdragon 8 Gen 2 Mobile platform négyszer gyorsabb és hatékonyabb a többfeladatos munkavégzés során, így hosszabb ideig végezhető minden.

Az új processzor, a továbbfejlesztett hőkezelés és a hődiffúziós lap térfogatának 40%-os növekedése segít abban, hogy a telefon felülete intenzív használat során is hűvös maradjon.

Így képzeli a jövőjét a Sony a globális okostelefon-piacon – interjú

Régóta foglalkoztatott a téma, hogy mennyire fontos még a japán cégnek ez a termékszegmens, ahol egyre ritkultak az új termékbejelentések, a márka fokozatosan kiszorult a legjobbak közül.

Kitart, vagy a Vaio laptophoz hasonlóan ebből a bizniszből is kiszáll? Elküldtem a kérdéseimet előbb a hazai képviseletnek, amelyre végül az európai központból érkeztek az alábbi válaszok.

Digitrendi: 3-5 évvel ezelőtt még úgy tűnt, hogy a Sony kiszáll az okostelefon-üzletből, alig volt új készülék, jóval kisebb kampány övezte azokat, eltűnt a márka a vezető 10 gyártó sorából, mi volt ennek az oka? Emlékeztetőül, az okostelefon-piacon milyen statisztikával volt a legjobb a Sony márka?

Sony Europe: Konkrét számadatokra sajnos nincs lehetőségünk válaszolni, de a „Képzeletet felülmúló élményekkel az elkötelezett és szenvedélyes emberekért” vízióval fejlesztjük termékeinket. Célunk, hogy olyan okostelefonokat hozzunk létre, amelyek a legkülönbözőbb igényeket is kielégítik, a professzionális alkotóktól az alkalmi felhasználókig.

Az elmúlt években a COVID-19 hatására megváltozott az új termékek bejelentésének formátuma is, melynek köszönhetően a termékhíreinket minél szélesebb közönséghez tudjuk majd eljuttatni.

D.: Hol áll most az okostelefon-biznisz a Sony termékstratégiájában?

S.E.: Úgy gondoljuk, hogy az okostelefonok az eszközökön túl, inkább a kommunikációs technológia és a hozzájuk kapcsolódó fejlesztési erőfeszítések által járulnak hozzá a Sony csoport termékei és szolgáltatásai által létrehozott egyedi vásárlói élményhez.

D.: Mik ennek a fő jellemzői, ki a fő célközönség, fő piaci szegmens?

S.E.: Az okostelefon-kínálatunkon belül minden ügyféltípusnak megfelelő termékválaszték áll rendelkezésre.

Az Xperia 1 V a prémium piacra szánt zászlóshajó okostelefonunk, amely azokat az ügyfeleket célozza meg, akik valódi értéket és kifinomultságot keresnek okostelefonjuk kamerájával.

D.: Mennyire épít a Sony az okostelefonok szélesebb körű ökoszisztémájára? Azt tudom, hogy vannak okos fülesei, fejhallgatói, de mi a helyzet az okosórákkal? Ha nincs, miért nincs, ha tervezi, akkor milyen irányban, csak szimpla kiegészítő, átlagos tudással, vagy dobna valami nagyot például az egészségmérési funkciókban?

S.E.: A jövőbeli készülékekről nem tudunk nyilatkozni, de jelen pillanatban a Sony nem rendelkezik semmilyen termékkel az okosórák vagy viselhető eszközök szegmensében.

D.: Az egyéb okos készülékek terén, főleg a hardverben, a tévén, hangszórókon kívül mi maradt még meg?

S.E.: A digitális képalkotó termékeink wi-fi-kompatibilisek, és képesek a felhőalapú platformokhoz és a megosztáshoz közvetlenül a felhasználói felületről hozzáférni.