A hang, az sms, a roaming után az adathasználatot is korlátlanná tette lakossági díjcsomagjaiban a Vodafone. Az új RED konstrukciókra a régi előfizetők is átválthatnak – hangzott el a cég online bejelentésén.

Változnak az adathasználati szokások, az előfizetők már egyre gyakrabban használják a mobilnetet videós tartalmak letöltésére, online játékokra. Amikor pedig elfogy az adat, úgy érezzük, mintha a kőkorszakba léptünk volna vissza– hívta fel a figyelmet Révész Balázs, a lakossági üzletág vezérigazgató-helyettese.
Május végétől jönnek korlátlan adatforgalmú díjcsomagok
Magyarországon a Vodafone vezette be elsőként a korlátlan belföldi hívás lehetőségét, elsőként törölte az EU-n belüli roaming díjakat, majd két éve elsőként vezette be a korlátlan EU nemzetközi hívást és üzenetküldést. Május végétől pedig jönnek a korlátlan adatforgalmú díjcsomagok.
A két új RED csomaggal a felhasználói szokások változását kívánja követni a cég. Felmérte a hazai mobilhasználók adatkeretre és árazásra vonatkozó preferenciáit, ami azt mutatta, hogy a lakossági havidíjas mobil előfizetők több mint a négyötöde rendelkezik mobil adatforgalmi kerettel , de csupán 7 százalékuknak korlátlan az adatforgalma. A felmérés azt is kimutatta, hogy a lakossági előfizetők háromnegyede a szolgáltató kiválasztásánál már nagyon fontos szempontnak ítéli a mobil adatforgalmi keretet és mobilinternet díját.
Az új tarifák közül a RED Free havidíja 10 990 Ft, amiért a szolgáltató 10Mbit/s le- és feltöltési sebességgel biztosítja a korlátlan adatforgalmat, míg a RED Infinity World havi 15 990 Ft-os díjért nyújt korlátlan adathasználatot a sebesség maximálása nélkül. Utóbbi díjcsomagban az EU-n belüli korlátlan roaminghasználat kiegészül még további 72 EU-n kívüli országgal is.
Azok az ügyfelek pedig, akik valamilyen vezetékes Vodafone szolgáltatással is rendelkeznek, még kedvezőbb áron jutnak a mobilcsomagokhoz, az előbbi számukra 8 990 Ft-ba, az utóbbi 12 490 Ft-ba kerül. Az új díjcsomagokra a régi előfizetők is azonnal átválthatnak.
Ki mit gondol a filterbuborékról?
A bejelentés másik témája az internethasználat tudatosságának a kérdését is igyekezett körbejárni , a filterbuborékot vizsgáló első hazai reprezentatív kutatás alapján, ami a Vodafone megbízásából készült.
A filterbuborék, vagyis az internetes algoritmusok és a keresési előzményeink által befolyásolt tartalomfogyasztással kapcsolatos kutatás megállapította, hogy a híroldalakon és a közösségi médiában kifejezetten zavarja az embereket a filterbuborék.
Érdekes, hogy bár csak az internetezők harmadát frusztrálja a filterbuborék jelenség, őket viszont nagyon. Legnagyobb arányban a 18-29 éves korosztályt zavarja a jelenség. A felmérés szerint a közösségi oldalakon a megkérdezettek közel kétharmada találkozik olyan jellegű tartalmakkal, mint amiket korábban lájkolt vagy megosztott, de csak 39 százalékuk érzi úgy, hogy az érdeklődési körének megfelelő tartalmakkal találkozik a közösségi oldalakon. Vagyis a felhasználóknak lenne igényük diverzifikáltabb tartalmakra, de mégsem kapják meg ezeket.
Híroldalak esetében 62 százalékuk érzi úgy, hogy nem az érdeklődési körének megfelelő hírekkel találkozik. Ennek ellenére csak 37 százalékuk keres fel a rendszeresen olvasott portálokon kívül más portálokat is.
A kutatás arra az eredményre jutott, hogy kevesebb, mint a megkérdezettek fele gondolja úgy, hogy nem rajta múlik, hogy milyen tartalmak jelennek meg a közösségi oldalakon, holott a filterbuborék mögött álló algoritmusok pont a felhasználók viselkedése alapján ajánlanak további tartalmakat.
Szakértők tudatos internethasználatként, a böngészési előzmények rendszeres törlését ,és a sütibeállítások módosítását ajánlják az internetezőknek, hogy színesebb, diverzifikáltabb tartalmakhoz jussanak.