A koronavírus járvány miatt home office-ba szorult munkavégzés előtérbe hozta az úgynevezett együttműködési platformokat. Ezek egyike a Webex, amelyet fejlesztője a Cisco az elmúlt hónapokban úgy alakított át, hogy alkalmas legyen a jövő hibrid munkavégzésének a támogatására.
A 20-as évekre szóló előrejelzések szerint a járvány után az irodai munkát végzők körében már a hibrid munkavégzés lesz a jellemző. Az alkalmazottak felváltva dolgoznak majd az irodában és otthonról. Ehhez igazították a Webex-szel kapcsolatos fejlesztésüket az amerikai technológiai nagyvállalat mérnökei.
Három területen több mint 50 innováció
A mostani bejelentett több mint 50 innováció három területre fókuszál: a zökkenőmentes együttműködésre (beleértve a megbeszéléseket, az azonnali üzenetküldést és a telefonhívásokat), a hibrid munkavégzésre, valamint az intelligens ügyféltámogatási megoldásokra (contact center).
A videokonferenciákra, virtuális megbeszélésekre az alábbi újdonságok érhetők el:
- Háttérzaj-szűrés: nincs több hangos gépelés vagy zizegő papír. A platform automatikusan észleli és kiszűri a gyakori háttérzajokat.
- Jegyzetek és emlékeztető: a leiratokban keresni is lehet, így az értekezletről lemaradó csapattagok utólag is át tudják tekinteni az ott elhangzottakat.
- Feladatok és felelősök kiemelése: a Webex Assistant ezeket szóbeli parancs alapján hozza létre
- Szabadon rendezhető képernyő: a video elrendezések választéka bővült, a népszerű „rács-nézet”pedig egy csúszka segítségével egyszerűen módosítható.
- Webex Huddle: nincs szükség előzetes meghívóra, egyetlen kattintással összehívhatók a csapat tagjai egy spontán megbeszélésre.
- Csoportos foglalkozások: a megbeszélések résztvevői bármikor csoportokra oszthatók – ami hasznos funkció lehet az oktatásban vagy a workshopok során.
A hamarosan elérhető funkciók közé tartozó innovációk:
- Valós idejű feliratozás: a megoldás februártól angol, spanyol, francia, német, mandarin, portugál, arab, orosz, holland és japán nyelven érhető majd el.
- Prezentáció háttérképben: a prezentációk, videók vagy alkalmazások dinamikus háttérképként is megjeleníthetők az előadó kameraképe mögött.
- Gesztusok és kézmozdulatok: ha tetszett a prezentáció, a felmutatott hüvelykujjat a mesterséges intelligencia„lefordítja” egy képernyőn megjelenő „like” emojira, amit mindenki láthat. Ez a funkció a Webex-nél lesz először elérhető.
- A megbeszélések anyagainak mentése és megosztása: az eseményen megosztott anyagokat és az értekezletről készült felvételt azonnal lementi az alkalmazás.
- Nagy létszámú konferenciák: a Webex Events modul akár 25 ezer résztvevővel is elérhető lesz. Még ennél is több, akár 100 ezer ember is részt vehet egy online eseményen az új Webex Events beépített élő közvetítés segítségével. A közösségi média platformokon zajló élő közvetítés pedig a jövőben is elérhető marad.
Az innovációkhoz alkalmazkodó új hardverek
A Webex Desk Camera, a Cisco 4K felbontású webkamerája arcfelismerés és elfoglaltság-jelző funkcióval. A mikrofonja mostantól egy egyszerű gesztussal elnémítható vagy visszakapcsolható – jelenleg egyetlen másik USB-kamera sem képes erre.
Hamarosan elérhető lesz a Webex Desk Hub is. Mivel sok cég gondolja újra és alakítja át az irodahelyiségeit, az irodába való visszatérés több „hot deskinget”, vagyis rugalmas ülésrendet hozhat magával az alkalmazottak számára. Az új eszköz segítségével bármely rendelkezésre álló asztal egyszerűen alakítható át saját munkaállomássá. A hardverhez saját kamera, fülhallgató,monitor, laptop és mobil is hozzákapcsolható.
Az új asztali videokonferencia eszköz, a Webex Desk is hamarosan piacra kerül, ami lényegében all-in-one videokonferencia végpont, a Webex Desk Pro asztali videokonferencia eszköz kisöccse. Az új hardver olyan funkciókkal rendelkezik, mint a zajcsökkentés, a virtuális háttér és az arcfelismerés.
A fentieket kiegészíti az új alkalmazás központ a Webex App Hub. Ennek segítségével egy Webex-értekezleten a felhasználók könnyedén dolgozhatnak a harmadik féltől származó alkalmazásokkal, majd el is menthetik a munkát a későbbi nyomon követéshez.
Az App Hub beépített integrációkkal rendelkezik a Box, Dropbox, Salesforce, ServiceNow, MIRO, Mural és Workplacefor Facebook alkalmazásokhoz.
A mesterséges intelligenciával(AI) felturbózott ügyféltámogatási megoldás pedig megfelel a felhőalapú ügyfélkapcsolati központok megbízhatóságának és rugalmasságának – áll a bejelentésben.